20 september 2012

Wasa by night 2012

Varnar för ganska många fula, suddiga och enformiga bilder. Men ni ska vara glada att jag kom ihåg min kamera i alla fall! Dehär senaste två åren på WBN har jag ju kanske tagit en bild på hela kvällen... Enjoy!

Började kvällen med att äta middag på Amarillo. För mig blev det Beef pocket, och det var precis lika gott som förra gången! Här har ni två förväntansfulla - Ida och Hanna.
 Jag och L-M
 Fortsatte till Sky, och tog våra första shottar. Hemskaste bilden EVER! Men den bjuder vi på...
 Bra utsikt!
 Gick ner till Amarillo lobby bar och tog stämpel nummer tre. Vid dethär laget var klockan ungefär 17:30... Och ändå var vi suddiga!
 Fortsatte till O'malleys på cider. L-M började bli pratglad och Hanna bankade i princip huvudet i bordet för att hon hade lovat vara vår chaufför för kvällen..
 Jag och Ida "posar"
 Fortsatte till ett för mig nytt ställe - Rocktails. Blev förskräckt av deras dyra priser, så det blev bara en shot...
 He va gött i alla fall!
 Vidare till Café de Paris och den sjätte stämpeln!
 Mötte upp Janica och babblade sju stugor full! (okej okej, jag erkänner, jag började faktiskt bli ganska full vid det laget!)
Linn och Ida på D.O.M. Hade tänkt oss till Leipätehdas, men de hade stängt.. Och Olliskön var 500m!
 Hej Tommy å Frida!
 Vidare till kvällens sista stämpelplats - El Gringo. Här har ni Hanna och hennes gamla klasskompis(?) Sandra.
 Fick äntligen en punainen kala! Och den var sååå god att jag köpte en till också. ÅHÅ. (nä, min arm brukar nog inte se ut sådär annars.. I think)
 Linn och hennes kompis som jag glömt namnet på...
 Ida och L-M var pågång!
 Och jag var lite skeptisk till WBN-tröjan... Nå, fick ju den i alla fall!
 Drog sen vidare till den nyaste krogen i stan - Waasa Drinking Duck. Svängde dock om i dörren.. Karaoke och kostymnissar var nog inget för oss! For till Public Corner, och Ida o. L-M blev kärleksfulla...
 Kvällens sista drink..
 .. kvällens sista diskussioner..
 .. och kvällens sista pose!
Sen åkte vi hemåt runt halv elva. Såg världens finaste norrsken, men fångade inte på bild.. Stannade vid ABC i Årvas, annars var det raka vägen hem. Crashade i säng strax före halv ett, och var nöjd och glad över kvällen. Tack å fölåt, syns nästa år!

4 kommentarer:

  1. Oj, hitta do T & F i vimlet å :D ..va di sir ut ti bry se om fotasi dett..

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo, men måst erkänn att ja va lite full, så tå Frida sa "hej Mimmi!" så fatta ja int alls vem e va.. föst tå ja så Tommy plinga e för me :D hahah, ja smygfota jo dem!

      Radera
  2. Aaaaaltsååå vissa bilder e ju int så snygg :D And my mouth has serious problems!!!! Men rolit vare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nä ja vejt, he va faktiskt mest fula bilder :D men hande munnin din håksar man it åv om itt man tänker på e!
      yes, de va loolit :)

      Radera