28 september 2012

Uppe med tuppen

Ja, det är ju inte varje ledig fredag jag stiger upp klockan 07:30. Hon har blivit tokig, tänker ni nu. Den som är sjuk borde ju sova så mycket som möjligt, tänker jag själv. Men idag hade jag ju faktiskt tid till naprapaten 08:15, så därav den tidiga väckningen.
Han fick det faktiskt att knäcka till en gång idag, så nu känns det ganska okej i ryggen. Fick dock en rekommendation att gå ut på många promenader (och så tyckte han det är toppen att jag brukar dansa mycket zumba) samt ta det lugnt med framåtböj. Har suttit en stund i sträck nu, och detdär hemska "dragandet" i ryggen som strålar ner till benen är faktiskt borta. Visst, känner nog att det värker lite smått, och säkert om jag fortsätter sitta så börjar det ta sjukt igen. Men något måste det ju ha hänt! Kanske dendär klämda disken småningom börjar komma tillbaka till ytan..

Nå, dagens planer då? Jo, det är ju fredag, så jag är förstås påväg till Årvas. Har diskat och städat undan här, packat väskorna, och ska strax styra kosan mot Nykaabi. Ska ut på en lugn tur med Elli, och sen -med bra tur- ska jag träffa Tossa också. Efter det kan jag säga åt Kalle "I'm all yours". Har inga storslagna planer i helgen heller, vad jag vet av. Imorgon på kvällen ska vi till Leipätehdas och lyssna på sister sin tillsammans med Kalles kompis Tommy och hans flickvän. Själv har jag lovat att vara chaufför... Heh. Sen ridning igen på söndag, men annars bara slapp och mys.
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar