30 september 2012

Två och elva

Goderafton här från Brinken. Alltid lika tungt att vinka Kalle hejdå på söndagar, men alltid lika skönt att få stiga in genom egen dörr igen. Och veckorna går ju så fort nuförtiden, så det är fredag på nolltid! Kan inte fatta, att om en månad har jag och bejbe faktiskt varit tillsammans hela TRE ÅR. Sjuuukt hur tiden rusar iväg.. Kom också på att dethär är nu officiellt mitt längsta förhållande nånsin. Två år och elva månader har vi hållit ihop. Tänk he!

Men ja, vad har jag sysslat med idag då? Tja, eftersom jag var chauffis igår så hade jag krapula idag. Say whaaat? Nå, det var en ganska tuff kväll, åtminstone hemresan, så jag var lite trött och groggy i skallen idag. Ingen fara, har varit med om värre! Storyn och bilderna från Sister Sin-keikkan får ni troligen imorgon.
Idag har vi alltså mest slappat framför tv:n. Kollat första avsnittet Fringe sista säsongen samt sista Rocky-filmen. Ätit lite mat, vikit lite tvätt, fnissat och vilat lite. Sånt. Åkte mot Nykaabi klockan sex. For ut på en mysig kvällstur med Elli. Lite mörkt, men riktigt skönt att springa runt på åkrarna i höstkvällen. Stannade en stund i Jutas och drack te och åt kvällssmörgås med mor och far efteråt också. Trevligt med lite kvällssällskap!

Nu har jag alltså kommit mig hem till Jeppis igen. Packat upp alla väskor, skrivit handilslisto tills imorgon, duschat... Ja, det är väl bara sängen kvar! Fast först ska jag nog nörda lite här. Och sen har jag 30 sidor kurslitteratur att skumma igenom ännu. Och så hade jag tänkt läsa lite (vanlig) bok. Har nämligen fått pippi på läsning nu.. Fast egentligen borde jag gå och lägga mig, typ genast. Förkylningen håller på och släpper och jag tror att om man sover längre så går processen snabbare. Dessutom kommer det vara dödstungt i skolan imorgon; halv nio till halv fem... zzz. Så hejtå!

2 kommentarer:

  1. Sv; Tack så jättemyki!! :) Ja, ja hoppas du har rätt! Ja e jo ut efter synliga muskler så :D
    O ba så du vejt så har ja läng beundra din tränings-vilja, o ja tycks äntligen ha hitta an jag o :) He e härlit tå man har komi så langt att träningen e en naturli dejl åv vardan iställi fö ett måste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. va kul att man kan "inspirer" nan :) he blir jo som en livsstil hede tränasi! ja e så himla leid no tå ja int har träna na ådentlit på två vikor tå ja har vari sjuk. e jo egentligen enno sjuk, men ska fösök fara på zumba ikvelld. kan jo int halld me bort! ;)

      Radera