13 september 2012

Torsdagen som kändes som en fredag

Steg upp i arla morgonstund (09:00), drack ett glas apelsinjuice, drog på mig sportiskläderna, och stack iväg på en ca halvtimmes powerwalk. Så otroligt vackert väder att jag blev riktigt glad i hela kroppen! Gjorde mig redo, och trampade iväg till skolan till 10:30. Hade en lektion; ped.forskn. Sen kopierade vi lite papper, och så var det dags för första lektionen på gitarr-fortsättningskursen. Lite ringrostig, med helt bra gick det i alla fall! Slutade klockan 13, och trampade hem. Packade mina saker, städade och diskade undan. Vände ihop lite käk åt mig:
 En omelett med ost och paprika, serverades med tisdagens "paprikafyllning" (tacokryddat maletkött, salsasås och majs), gräddfil, salsasås, tomat & gurka. Gött!
 Sen hoppade jag i bilen och åkte iväg till Nykaabi. Trampade iväg till stallet, och for på en tur med tant Elli. Riktigt skönt väder! Synd att det blåste så kallt bara. Fixade klart i stallet, och trampade sen hem tillbaka. Dansade 20 minuter zumba, provade nya duschen, och blev bjuden på tortillas. Och kan ni tänka er, jag orkade bara äta EN!?! Brukar ju annars äta tre.. Kanske det händer något i alla fall, vågen visade ju faktiskt -2kg. Så nu är alla sommarkilon borta! Bara 7kg to go innan december...
Sen åkte jag vidare till Årvas. Fick fredagsfeelis. Vet inte vad det är, men blir alltid lika rofylld i själen när jag ser "Hav i sikte"-skylten. Gick ner i verkstan och grejade lite på Volvo tillsammans med gubben. Nu sitter jag här och fryser framför en tallrik knaraost med hjortronsylt. Ska ta och koka mig en kopp te och spela lite spel, i väntan på att vår filmkväll ska börja. Prometheus hade vi tänkt bänka oss framför ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar