1 september 2012

Rainy days

Jag älskar regn. Speciellt nu på hösten. Det är så mysigt när man får krypa ner i soffan under en filt framför en bra film eller med en bra bok och en kopp te. Bara ta det lugnt och slappna av. Förstås så älskar jag inte detdär regnet så mycket när man är tvungen att vara utomhus.. Men det är en helt annan historia.

Steg ganska nyligen upp - har käkat ärtsoppa och plättar, och nu slaggar Ida och jag framför en film. Kalle har stuckit iväg till Jepoo på fotismatch. Inte för att spela, men för att heja på. För typ femhundrade gången denhär sommarn är han nämligen sjuk... Själv har jag också ganska galet i halsen, så jag avstod från att åka med. Ikväll finns det väl en viss risk att vi "måste" åka till Härmä för att buda på lite varmansbilar, eftersom det är ligafinal. Hade inget större intresse av att åka och titta på, speciellt inte i detta väder. Men imorgon blir det väl troligen en sväng för att spana in alla duktiga chaufförer.

Nu ska jag fortsätta slappa tills maten gått ner i masun och regnet avtar - då blir det sommarens sista springtur här i Årvas. Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar