18 september 2012

Min stackars rygg

Antar att jag har nämnt det i förbifarten nån gång, men jag har alltid haft problem med ryggen. Mer eller mindre. Beror högst troligen på mina ben som är lite olika långa, pga ett höftproblem jag hade som liten. Nå, nu har jag i alla fall plågats med fruktansvärda smärtor i nedre ryggen i flera veckor. Vissa dagar är det bättre, andra dagar kan jag inte sitta längre än 20 minuter utan att det börjar värka.
Så idag tog jag tag i saken och ringde till en naprapat. Pappa rekommenderade honom varmt och sa att om inte han kan fixa, så kan ingen. Så imorgon klockan 10 ska jag smita iväg från skolan och bli "fixad". Hoppas verkligen att det hjälper! För såna smärtor som jag haft idag vill jag absolut inte ha flera dagar. Fyfan alltså. Det är åt hell när ryggen bråkar, ska jag säga åt er! Vet inte vart jag ska vända mig.. Och det hjälper inte fast jag töjer eller stretchar eller sätter kuddar bakom ryggen när jag sitter. Det ända som funkar är att stå. Och det kan man ju inte göra dagarna i ända...

Har alltså varit och plågats i skolan mellan halv tio och halv tre idag. Haft lite inför förskolepraktiken, engelska och eget arbete. Nu sitter jag här och försöker reda ut hur vi ska göra med Wasa by Night imorgon. Goda råd är dyra... Allt är så invecklat nuförtiden!
Borde äta något och trampa iväg för veckans städning. Tror verkligen att jag skippar fönstertvättningen idag, eftersom jag är såhär sjuk. Klockan halv åtta ska jag och Tees ut på promenad också. Sen hade jag tänkt dansa 40 minuter zumba, men får se om det blir bara 20. Usch vad jag hatar att vara såhär handikappad! Som att det inte räckte med att vara förkyld..

2 kommentarer:

  1. Jag va själv ti massör idaa å fundera på min sjuka ländrygg. Han sa att oftast kan e hjälp att trän heila korsetten, t.ex. genom plankan tå du ska dra in magan å håll.. Fö samtidit så tränas å små muskler som finns längs ryggraden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja bruk kör plankan 2x1min 5-6 dagar i vikon, å tycker faktiskt he e ganska bra träning! men börja funder om he e tärifrån min sjuka rygg ha komi.. tå ja har spänd feil i början. ska fråg åv naprapaten imåro va han tror om he.

      Radera