11 september 2012

Klåparen

Denhär dagen började åtminstone lite bättre än igår. Tröttheten hade försvunnit under natten, tjoho! Cyklade iväg till skolan till 8:30, hade engelska, och slutade klockan 10. Stannade och gjorde lite uppgifter och snackade med några av klassmatesen en stund, och sen trampade jag hem igen. Var businesswoman och ringde massa samtal och skickade mejl hit och dit.. Jobbigt att vara anständig, faktiskt! Värmde lite tomatsoppa. Fick Josse på besök en stund också, det var minsann längesen! Roligt att uppdatera efter flera månaders paus.

Ja, och sen klåpade jag mig lite. Igår när jag uppdaterade min torrent så kom det en onödig toolbar som jag försökte få bort. Råkade i misstag radera programmet för trådlöst internet.. Eeeh, vad göra!? Eftersom jag inte är sådär jätteteknisk och kunde lista ut hur jag skulle få tillbaka programmet ringde jag förstås åt Kalle (annars hade jag förstås sökt på nätet, men det funkade ju inte längre...). Fick i all fall tillslut tillbaka mitt internet, så nu kan jag vara lugn igen! MEN, lärde mig att man inte ska gå och ta bort program hursomhelst. Speciellt inte när man inte fattar sig på det.. Heh.

Nu borde jag verkligen börja på med ett skolarbete, har bara lite över en timme på mig tills jag ska trampa iväg för veckans städning. Före dess ska jag också göra en ny maträtt; fyllda paprikor i ugn. Blev så sjukt sugen på det här för ett tag sen, så nu ska jag prova. Tänker mig att fylla dem med tacofyllning - tacokryddat maletkött, salsasås, gräddfil, majs och riven ost. Mmm.. Om det är så gott som det låter sätter jag upp receptet åt er här sen! Men nu --> in i engelskans värld...

Dagens outfit: Mina för tillfället favorit "jeans" samt en splitterny vinröd stickad tröja från Ellos. Betalade ynka 7,50e för den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar