3 september 2012

Hem ljuva hem

Överlevde första skoldagen, med marginal, till och med. Roligt att träffa klasskompisarna igen, mindre roligt att bli påmind om vad vi ska ägna oss åt dethär året.. Speciellt med tanke på hur nära på allting är nu! Började halv elva, slutade lite före halv tre.
Cyklade sen hem och hoppade genast i bilen - for på storshopping. Började med en runda i stan; Halppis och Tiimari. Sen vidare till Citymarket. Och nu måste jag faktiskt få skryta över vilken bra shoppare jag är.. Lade inte ens ut 100€ idag, och fick ändå med mig hem: nya skor, skolkalender, tre krukor och två nya blommor, blomjord, wc-och hushållspapper, A-batterier, ny tandborste, städmedel, samt två fulla väskor med mat. Ganska duktigt, om ni frågar mig! Nu gäller det bara att hålla i slantarna jäkla hårt resten av hösten...
Kom mig hem igen, och började genast plantera om några av mina blommor. De har växt något fruktansvärt i Årvas i sommar (eeh, kan det vara så att svärmor är en bättre blomskötare än mig!??), så nästan alla hade växt ur sina krukor. Men hohho vilket jobb det var.. och vilket stök! Fick dra fram dammsugaren när jag var klar. Vände sen ihop lite käk åt mig, och fnissade åt Aku Ankka samtidigt som jag åt.

Nu sitter jag och väntar att klockan ska bli cirkus en timme framåt, så det blir dags för veckans favorit; måndagszumba! Så himla skönt att börja komma in i bekanta mönster och rutiner igen.. Tröttnade på mitt sommarleverne för längesen. Huhh så skönt med ett ordentligt liv!

Lite bilder på det:
 Igår myste jag framför HIMYM i min OnePiece. Drack te och åt choko. Nam! Det ända som fattades var Halv åtta hos mej.. Blev så ledsen när jag märkte att man inte kan se det på Tv4Play från Finland längre!
 I morse steg jag frivilligt upp 1,5h tidigare än vanligt. Drog på mig mina sportiskläder och for på en 30 minuters powerwalk. Heja mig!
 Allt annat är ordnat, utom sovrummet... Blänger bara ilsket på dendär högen med papper. Orkar inte börja med den! Inte riktigt än..
 Dagens outfit! (ska fösöka ge er så ofta jag kommer ihåg!)
Jeggins och vit topp H&M, tunn tröja Primark i London
Mina nya Uggs! 12,90€ från Cittari!
(övervägde också att köpa lila Tretorn-gumppare med ludd i, för ynka 30€, men måste avstå..)
 Hur planterar man om blommor egentligen!?! Och var?? Hmm.. köksbordet och diskbänken kanske?
Vilken härlig syn: ett kylskåp fyllt med BARA bra saker! Inget som kan få mig att "slinta" i min nyttighet...
 Dagens middag: sallad med tomat, gurka, salladsost och salta nötter. Och lite kallrökt lax på det!
 Måste också visa mitt "podium", som kom till av hyllan där Kalles skivor var förr.. (bilden e sned, inte hyllan)
 Balkongen blev piggare med en höstig blomma! Väntar bara på att den ska slå ut nu, lila och fin.. 
(den rosa krukan fick jag när jag jobbade på Solstrands, har en lila likadan också, så sööt!)
 Hejhej, jär e ja!
 Blommorna i sovrummet...
 ... och i vardagsrummet. Lite omändringar blev det!
(sommarens blomsaldo: -2)
Är nöjdast över mitt nyförvärv; den orange krukan (1,75€ från HH) som matchade precis med det mörka orangea i gardinernas bollar!
Borde kanske passa på och handla en till likadan??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar