26 september 2012

Gettin' tired of this

Okej okej, jag erkänner. Vissa dagar är det faktiskt ganska skönt att med gott samvete (eeh.. eller nä vänta tror jag avslutar denhär meningen här) ligga på soffan när man vet att alla andra släpar sina rövar till gymmet. Bara ligga framför nån bra serie eller film, tända några ljus, och vila. Men alltså seriöst. Just nu så håller min träningsabstinens på att banka skiten ur mig.
Det är nämligen så, att vi börjat med motionsverksamhet i min skola denhär veckan. Och jag blev riktigt superduperöverlycklig när jag insåg att på onsdagar, den dag jag inte har något annat pass att gå på, så ordnas både zumba och core. Men sen insåg jag att halåå, det är iiingen vits att jag betalar för motionsverksamhet som jag kanske ändå aldrig (läs: före jul) kommer kunna gå på. Såå. Nu sitter jag här då, bitter och sur, och funderar när denhär galenskapen ska ta slut. Och jaja, jag vet att ni också tänker samma sak. Vem fasen orkar höra på mitt eviga tjat om mina sjukdomar varenda dag, liksom? NOT MEEE.

Nåja. Tillbaka till verkligheten. Hade lång skoldag idag, bara föreläsningar. Klockan nio till nästan halv tre. Ryggen värker alltså. Och så var det fakin' kålgryta till mat. Så vi dissade och for till Neste på Panini. Heh. Nu är jag hemma och har fått för mig att jag inte alls ska göra nyttig mat till middag idag, nej, jag ska slå på stort och göra makaroner och brunsås att äta med biffarna. Bara för att det är typ världens godaste (jajajaa, onyttigaste, vet det!) och jag inte har ätit det på ungefär fyra månader. Så, nu ska jag "unna" mig det. Mörka makaroner, of course. Men i alla fall.

 Sen ska jag traska (tänkte vara duktig och gå istället för att cykla, det tar ju längre och är jobbigare = bättre för mig) iväg till jobbet för veckans städning, och efter det är jag väl sysslolös resten av kvällen igen. Borde i alla fall öva på morgondagens gitarrläxa. Och eventuellt börja skriva forskningsplan. Planera stubimöte. Läsa kurslitteratur... Okej, jag ångrade mig. Sysslolös är jag ju åtminstone inte!

Dagens jag, som är fitti för att jag fastnade med "upprivningarna" på byxorna idag och rev sönder. Snyft.

2 kommentarer:

  1. ifall du kan ga bra utan att få sjuk rygg så kan du jo test ga liiiti hårdari än va du vanlitvis gör. He bränder liti meir kalorier elle så kanski du kan ga en lilla omväg tå du far heim? He e ti fösök hitt na som gar ti göra utan att man får sjuka rygg för he e jo just tå ryggin e som sjukast tå man sko vila göra mest! Men tar e emot att bara ga vanlit så ska du jo såkklart int utman ödet me att ga hårdari elle länger " bara för att". Hoppas e blir bra snart så du få buri träna igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. gar nog allti i "powerwalk"-takt, it na slöas jär itt ;) men tå he västa er tå ja e så himla fökyld no å.. igår gick e riktit bra tå jag å Tees va ut å ga en tima, men ida tå ja jick hejm från arbeiti (20min) så halld ja på å stärva :/ så he gar no väldit myki i perioder.. men jo, att ga e jo betär än att bara sita på soffon! i alla fall om int he känns i ryggin :)

      Radera