23 september 2012

Fed up with this shit

Alltså jag vet faktiskt inte vart jag ska börja ta vägen. Är det inte det ena, så är det fan det andra. För lite över tre veckor sen började jag envisas med en slemmig, eländig hosta. Några dagar senare började mig rygg säga emot när jag satt för länge. Förra veckan blev jag förkyld till på köpet, och ikväll känner jag hur jag huttrar och min panna bränner. Och som om inte allt det vore nog, så kan jag aldrig göra vad jag vill längre. Kan inte sticka iväg på en springtur för att lätta på tankarna. Kan inte köra 5 pass zumba i veckan. Kan för fan inte ens göra plankan varje kväll! Måste. Alltid. Tänka. På. Den. Jävla. Ryggen.

Om man inte känner mig, och ser på mig, så tror folk troligtvis att jag är en lat liten tjockis som bara sitter hemma och trycker i mig makuuni-godis varje kväll. Tar hissen fyra våningar upp varje dag. Åker bil 1km till jobbet. Men guess what? Det är inte sån jag är. Jag älskar att träna, mer än mycket annat. Finns ingen bättre känsla än när man kommer hem från ett tungt träningspass, får ta en lång varm dusch, och krypa ner framför tv:n med något gott, nyttigt kvällsmål. Finns inget härligare än när man tagit sig i kragen och stigit upp 1,5h före alarmet egentligen skulle behöva ringa, för att gå en halvtimmes powerwalk. Och det finns absolut inget bättre än när man håller i dendär chokladstången när man är i butiken, lägger ner den igen, och tänker "nej, detdär  behöver jag verkligen inte!".
Känslan när man har kommit såhär långt, och gjort så många framsteg på det personliga planet, och sen veta att på obestämd tid kommer man inte att få göra något ansträngande, om man inte vill bli sjukpensionär för resten av livet... Det suger. Ja, jag kan inte ens börja berätta hur mycket det suger.

Nu ska jag krypa ner tillbaka under filten och tycka synd om mig själv. Och guess what, trots att Siwa ännu har öppet och jag kunde gå ner och handla en chokoplatta, så tänker jag inte göra det. För jag VILL INTE.

5 kommentarer:

  1. vilken jäkla otur me tanke på ditt framtida yrkesval om ryggen REDAN e i sämre skick ... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, he blir väl nog nån annan som får kånk på 20kg:s klimpar misstänker ja...

      Radera
  2. Ge int upp! Ryggin blir no bra bara du int stressar o låtar an bli bättre me tidin. Förstår att e suger hästballe att int få göra nånting, men do fixar no e! O tänk va härlit e kommer vara sen tå do får böri me allt igen! :) Tsemppiä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. he e no tungt, men ja fösökar tänk att "om ja vilar denhär vikon no, så kanske ja e betär i skick nästa viko, å kan byri på na smått". åså får ja jo iställi utman hjärnan med att fösök äta rätt, no tå ja int kan rör på me så myki :)

      Radera