10 september 2012

Dödströttheten

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det tillstånd jag för tillfället befinner mig i. Tröttheten från hell är väl det närmaste man kan komma, ungefär. Och det blir ju inte precis bättre av att veta att det sista man kan göra är att powernappa. Big nono. Har maaassor jag borde göra, och ingen ork whatsoever. Suck.
Var trött igår. Var trött ännu idag när jag vaknade. Trampade iväg till skolan till 8:30. Hade IT. Hade engelska. Käkade lite mat och fnissade och kände mig lite piggare en stund. Hade den pedagogiska forskningsprocessen. Slutade 14:30. Tröttare än tröttast. Huvudvärk. Ingen. Motivation. Att. Göra. Något. Alls.
Kom mig hem, hoppade i bilen och åkte till Prisma för att veckohandla. Tog lite länge, kände mig som en snigel. Väl hemma plockade jag hastigt ur matkassen och började sen kocka (ja eller först måste jag IGEN gå till grannen och låna en burköppnare, hade glömt det dilemmat.. denhär gången gick jag dock till en annan granne, och jag FICK deras burköppnare.. man tackar!). 10 minuter senare var maten klar, voila! Det blev tomatsoppa. Riktigt smarrigt alltså, sätter upp receptet sen.

Tog en huvudvärkstablett. Satte mig här. Väntar att motivationen ska infinna sig så jag kan läsa litteraturseminarium-boken samt göra engelskaläxan. Försöker motstå att spela Bloons. Väntar att klockan ska gå framåt så den blir halv åtta och jag får åka iväg mot zumba. Och komma hem och slänga mig på soffan med några avsnitt DH. Och kaaanske gå och sova ganska tidigt idag.

Varning för inläggsboom strax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar