20 september 2012

Dagen efter kvällen före

Hade det riktigt roligt igår! Blev sådär passligt full och hade sådär passligt mycket röst kvar och for hem sådär passligt tidigt. Passligt sällskap hade jag också hela kvällen! Så det om det, eget inlägg om WBN kommer här efteråt.

Det var nog faktiskt lite tungt att stiga upp i morse. Men jag vaknade ju till och med före(!) alarmet, och sen när jag väl kom mig igång var det inga problem. Trampade iväg till skolan till halv nio, och så började vi med rörelse. Första halvan av lektionen gick det smärtfritt, men sen gjorde vi lite väl mycket neråtböj, så det började kännas i ryggen. Fick bita i det sura äpplet och heja på klasskompisarna resten av lektionen istället. Fortsatte sen med föreläsning i förskola & skolstart. Matpaus en halvtimme, och sen var det dags för veckans gitarrlektion halv ett. Spelade lite över en halvtimme, och konstaterade återigen hur mycket mer jag borde öva inför varje gång... Hade tänkt trampa hem sen, men vi tog tag i storstädningen i StuBI-rummet, så nu börjar det småningom vara "beboeligt" igen! Tur he.

Nu sitter jag hemma och ojar mig över att jag måste vara sjuk i ryggen precis just nu. Nu, när jag börjat få bra mat- och träningsvanor, och det faktiskt syns på vågen. Vet inte hur många gånger jag tänkt tanken idag att "jamen, jag kan nog fara på zumba ikväll, jag tar det lite lugnt bara!", men vet nog med mig själv att jag + lugnt = omöjlig kombination. Så det är väl nog återigen bara att bita i det sura äpplet och intala mig själv att om jag låter kroppen vila så blir jag snabbare i skick, och sen kan jag ta upp träningen igen. Vill verkligen inte träna för mycket och förstöra ännumer nu, så jag måste vila fram till jul... Då blir det ingen slimmad och trimmad Mimmi ni ser på Karibien-bilderna, utan en valross!

Nå, har i alla fall planerat att fixa lite med mina loppisgrejer idag, kanske skriva några rader skolarbete, äta lite mat, och kaanske eventuellt promenixa lite med Tees (blev ju inget i tisdags). Music Quiz klockan åtta vid Netti lockade också, men tydligen har de stängt en vecka framåt? Nå, alla vet vi ändå hur denhär kvällen går.. DH för hela pengen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar