10 september 2012

Bildboom

Rapakunkku på Måtasberget i lördags
 Precis vad man vill se när man har hela dagen utomhus framför sig...
 Våra bilar. De ända som funkade!
 Kalle har kört 1,5 varv runt banan och bilen ser ut såhär. Hejbara!
 Martins Fiat var ännu värre!
 På startplattan
 Raparally i allra högsta grad!
 Närkamp mellan Kalle å Christoffer
 Slirar e!?
 Jag i min splitternya kördräkt! (TACK PAPI <3)
 Gör mig redo att slira iväg...
 In action. Har inte mycket mera att säga än att dethär var nog den sämsta tävlingen jag nånsin kört under min treåriga karriär. Den andra starten var som rakt från helfvetet. Ingen styrning. Ingen sikt. Inga växlar. Inga bra körlinjer. Fyfan alltså. HATAR LERA!
 Fiat (blev såld)
 Vädret blev lite bättre tills EVK
Kalle in action. Gick väl inte sådär jättehuippu för honom heller. Blev utan treans växel också, så det var ingen vits för honom att fortsätta, fast han kom sig vidare. En ganska misslyckad tävling för oss alla! Men att köra är ju alltid roligt, oavsett. Inga nya bilar fick vi hem heller..

 I fredags gjorde jag god mat: värmde klyftpotatis och morötter från torsdagens lunch. Vände ihop en snabbsås med matlagningsgrädde, räkost, kallrökt lax och massa goda kryddor. Nami!
 Såhär ser jag oftast ut innan jag cyklar iväg till stallet...
 På lördagkväll var jag dödstrött, men agerade i alla fall chaufför. Simon och Adde kom med mig och Kalle, och så åkte vi iväg till Vasa med Nissipissi. Hälsade på i Addes nya lägenheten (tog inga bilder, sori). Sen O'malleys på "ein". Jag drack apelsinjuice, just sayin'.. Sen Erika-grillen på en smakbit. Och så hem runt klockan tre. Höll på att somna hela vägen. Har nog aldrig varit sådär trött när jag kört, tror jag!
 Vad jag brukar käka till frukost: Havregrynsgröt med jordgubbssylt/bär, en rostad minihiilari med apelsinmarpelad, ett glas apelsinjuice och en omega 3-tablett
 Dagens käk: Tomatsoppa, två surskorpor med ost och skinka, ett glas mjölk och en omega 3-tablett

 Let me introduce to you... Mor och fars nya badrum!
 Diggar kranen. Det är en rutschbana!
 Bastun (som fungerat som dusch under renoveringen) återstår..
 The bigbauta duschmunstycke
Skitsnyggt, eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar