7 september 2012

Årvas sweet Årvas

Hej. Har egentligen inget vettigt alls att säga idag, men tänkte skriva bara för att. Så ni vet att jag lever i alla fall!

Var i skolan mellan 8:30 och 12:00. Hade IT och Den pedagogiska forskningsprocessen. Cyklade hem. Gjorde lite käk (har tagit bilder igen men orkar inte hämta kameran nu). Packade grejer. Städade och diskade undan. Åkte iväg mot Nykaabi runt klockan ett. For på en eftermiddagssväng med tant Elli. Kom mig hem igen och bänkade mig i soffan i väntan på mamma och vårrullarna. Fick mina efterlängtade rullar och  åkte sen direkt iväg mot Årvas.
Gick ner i verkstan och tänkte hjälpa till. Kalle bara gnällde och klagade och var sur och bitter och inåtvänd. Så jag fick leidon. Åkte iväg till byn och hämtade ut ett Ellos-paket och handlade en påse morötter. Tänker nämligen dippa ikväll! Sen hade jag tänkt googla recept på kokosbollar och fixa åt Kalle. Men nyss när han kom in så gnällde han bara igen, så vet inte om jag har så stor lust längre... Nå, kanske lite Playstation botar honom. Annars blir det inga gulliga gester!
Hade tänkt sticka på en springrunda ikväll också, men är fortfarande så hostig och rosslig i halsen så jag tror jag ska vila ännu en stund. Känns faktiskt konstigt att vara spring-fri denhär veckan... Första gången sen i början av juni! Men om jag ska orka hela dan i Jepo imorgon, så är det väl bäst att vila upp sig. Ryktas att Rapakunkku ska bli namnet förtjänt.. Regn(utomhus), alltså. Blää.

Nu ska jag sluta babbla. Trevlig helg på er!
Kanske vi ses på Måtasberget?

1 kommentar:

  1. Sv; Nemen haha.. Sällan ja missar nan som viftar åt me ;D Sori!

    SvaraRadera