14 augusti 2012

Tänä tiistaina

Blev ingen ledig dag idag, vilket faktiskt var ganska skönt. Måste nog erkänna att jag behöver jobba nån dag i veckan för att inte få fel i huvu! Väckning 7:15, in med gröten i mikron, på med kläderna, ösa på blåbär på gröten, mumsa i sig, hoppa på cykeln. Vänta. Runt klockan åtta dök Petra upp, och så började vi med dagens projekt: grov byggstädning vid HVC här i Årvas. Huhhu säger jag bara.. Efter 5h på detdär stället så var man inte speciellt fräsch! Borde verkligen ha tagit en bild - jag var grå i hela ansiktet, i håret, i näsan.. Blä alltså. Att duscha när jag kom hem strax efter klockan ett var nog något av det bästa idag! Sen har jag mest grejat på.. Funderade på att gå ut i solen, men hade inte riktigt tid. Var en sväng in till "byyin" och handlade och sprang lite ärenden. Kom hem tillbaka, hängde lite tvätt...
Stationerade mig här i köket - har förberett både middag och kvällstugg
Till middag ska jag prova på nåt nytt: skinksås med purjolök och paprika, i en sås av gräddfil + dipp samt lite matlagningsgrädde. Serveras med gnocchi-pasta åt övriga, fullkornsfusilli åt mej.
Var alltså till Rökeriet och handlade ca 1,5kg skinka (Årvasskinka, världens godaste!), så måste ju passa på och fixa lite av det.. Blev en pastasallad. Supergod är den! Kan sätta upp receptet här sen..
 Och här har ni mej. Fläckig och eländig.. Hatar verkligen att jag har så problem med pigmentfläckar. Hoppas betakaroten tabletter hjälper inför Karibien.. Vill ju inte vara dalmatin när jag kommer hem!

Annars har jag nog inga storslagna planer idag. Ska göra maten nu, och troligtvis blir det lite The Sims sen, eftersom Kalle (troligtvis) ska spela Playstation. Så skööönt att bara ta det lugnt! Är faktiskt lite skadeglad när alla uppdaterar sin Facebook med att skolan har börjat osv. Har ju två veckor kvar till det jag ännu, tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar