19 augusti 2012

Sunday bloody sunday

Gomårån. Steg ganska nyligen upp. Har plockat ur och i diskmaskinen, läst lite skvallertidning, käkat frukost och borstat tänderna. Tvätten är ihopsamlad och redo att bäras ner i källaren, men orken har inte infunnit sig ännu. Tomt och lugnt här i hushållet, alla verkar vara på språng. Ja förutom Kalle, som ligger och snarkar i sovrummet. Han kom hem klockan 8:51 i morse så...

Blev en lugn kväll igår. Satt här och chillade och lyssnade på bra musik, spelade lite kort och drack. Einar, Sara och Adde samt Mange joinade oss. Trampade småningom iväg till Mackans där vi satt och gjorde i princip samma sak. Själv drack jag hejvilda 1,5 cider på hela kvällen. Ganska skönt ändå! Alla i sällskapet for småningom hem (men nya joinade också, så det blev plus minus noll). Klockan halv tre tyckte jag det räckte för mig också. Lämnade Kalle efter mig och trampade hem i natten. Var fortfarande ganska pigg, så jag låg och läste en timme ännu innan jag slocknade.

Skönt med en söndag utan några som helst planer. Var ju och red igår, så ingen färd till Nykaabi. Dåligt väder, så simning blir det inte heller, som vi först hade funderat på. Har dock lovat åt Mange att vi ska på en 20 km:s cykeltur med honom i något skede idag, så får hoppas vinden avtar och solen kommer fram lite i alla fall.
Nu ska jag söka fram nån bra film och bänka mig i soffan och inta slapp-läge. Hejtå.

1 kommentar:

  1. Sv; Ja, man var noo gälen på se sjölv me minder! Ska bli skönt att få böri rör på se liti mejr igen!

    SvaraRadera