16 augusti 2012

Sommaren som kom tillbaka

Jihuu! Another sunny morning, så härligt! Har nyligen vaknat. Sorterade lite kläder i rummet. Borstade tänderna. Plockade ögonbrynen. Nu hade jag tänkt sitta här och snooka tills det blir matdags klockan elva. Sen tar jag datorn under armen och bänkar mig utomhus - komplettering av pedagogisk planering på agendan... Kanske inte så mycket att hurra över, men åtminstone får jag ju sitta ute.
Inga stora planer idag heller, as usual. Ikväll blir det fotismatch i Pensal, tänkte mig en cykeltur dit och hem. Är det fortfarande fint väder efteråt kanske jag får lurat med mig Kalle till Kangan på ett dopp också. Sku va såå sköönt! Har ju inte simmat på.. ja typ en månad kanske!? Hemskasaker.

Imorgon börjar en av årets höjdpunkter - Juthbackamarknaden. Eller åtminstone förr i tiden var det en av mina favoritsaker. Nuförtiden ser jag väl mest framemot att käka vårrullar tills det står ut genom öronen, träffa alla mina kära vänner, och så förstås rocka loss till Backbeat på Juthbacka. Tror det är flera år sen jag ens gått igenom alla vinglande rader på marknaden. Usligt, faktiskt. Kan ju hända jag måste skärpa mig lite i år! Man vet ju aldrig vad man fyndar.

Ska ni besöka Juthbacka i helgen?

5 kommentarer:

  1. sko no faktist vila tid en sväng å koll om man sir na känd folk tå e int vart en enda kvälld på jeppisdaga meeen min andra hälft verkar int likasinnad om den saken så ja misstänker stort att e blir en bastu, film å grilla korv i morro som vanlit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nåmen kanski do tar C i vagnen åså far do själv tå, så får Feek sita tär hejm å kuck sjölv?? ;)

      Radera
    2. ja sko no alder vila dra tid vagne ja var lika fövåna å irritera på ti som kombe tid dragand me döm varinda år så täfö to ja bärsela i ställi å mamm fick dåga som sällskap :P

      Radera