7 augusti 2012

Regn ute regn inne regn i sinne'

Bläääh. Så känns det idag!
Humöret var rätt okej i morse när väckarklockan ringde 6:45. Steg upp, käkade gröt, fixade mig, och körde iväg till Nykaabi. Petra och jag tog vaxgrejerna med och åkte iväg till Ernst & Young för att fixa golven. Knogade på hela dagen, och fick till och med prova på att värma fisksoppa i ugnen... Gick ju ganska bra det också. Skinande rena golv blev det åtminstone, så nu kanske det känns bättre att återuppta städningen där igen. Fixade ett höghus, tog kaffepaus, och sen var jag färdig för dagen, och veckan. TRODDE JAG JA.
Så blev det då bestämt i alla hast att jag ska vikariera och städa Oravais kommungård denhär veckan. Okej, tänkte jag, behöver ju alla slantar jag kan få och har ändå ingen att göra på dagarna. Synd bara att det är fyra timmar kvällstid jag ska städa. Faaakk. Och att det var precis denhär veckan... Imorgon har jag simskole-träff klockan 6 i Nykaabi, på torsdag hade vi tänkt oss till Vasa på konstens natt, och på fredag har jag klassträff med yrkes-klassen klockan 7. Någon som tror jag kommer få stress-städa?? Ååh suck alltså. Att det alltid ska vara något!

Annars är det väl ganska bra. Hatin' the weather. Känns inte som jag har så värst mycket motivation för bloggen nu heller. Ingen kommenterar. Ingen bryr sig i det jag skriver, eller? Ge gärna förslag på vad ni vill höra mer eller mindre om. För annars vet jag inte!

5 kommentarer:

  1. Kaffe nån dag sen tå do har tid? typ nästa viko el på helgin..?
    Å nä, slut int att blogg! Ja flyttar jo snart tibax ti Åbo, så he e bara rolit att läs va som skér jär upp på plattlande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi sko no kona fara å kaff nan da! når jobbar do på lörda? å nesta viko?

      Radera
    2. På lörda slutar ja kl 13 o e ledi fram ti tisdag kl 05:30!! sen jobbar ja 8-16 på onsda, o kväll både torsda-freda. O tro e el ej, men ja e ledi lörda-sönda nästa viko (18-19.8)!!

      Radera
    3. nåmen om vi sko sikt på ti ta na kaffi tå på lördag tå do slutar? bod it ha nanting skillt tå va ja vejt i alla fall.. :)
      wohoo, juthbacka it is tå antar ja??

      Radera
  2. Jeps, vi kan sikt på he! Har no int nå planer fö lörda ja/vi heller (men sko no vila ut på ein el två på kvällin ;D ), så kaffe blir priima!
    Isåfall blir e Juthbacka på lörda, fö ja fick jo äron(?) att stäng på fridan, så ja hinner no int me nå annat tå..

    SvaraRadera