9 augusti 2012

Oktober-torsdagen

Idag hade jag väckarklockan på 09:00, och var ändå pigg när jag steg upp! Otroligt... Funderar på om jag borde göra det till en vana att stiga upp tidigt, och dra ut på en kort motionsrunda? Nå, idag for jag ju inte helt och hållet ut för att motionera, men tog i alla fall cykeln till jobbet. Har alltså varit och städat biblioteket redan idag. Kom tillbaka, fixade spaghetti  och sallad, samt "pimpade" Noras maletköttsås.

Nu slappar jag en stund innan jag ska börja röra ihop en pajdeg. Imorgon har vi, som jag kanske redan nämnt, klassträff med Yrkes-tjejerna, och jag ska bjuda på pecannötspaj. Efter det hinner jag väl slappa på soffan en stund innan det blir dags att cykla tillbaka till kommungården för resten av städningen.
Ikväll är väl tanken att åka iväg till Vasa en sväng, och spana in vad som händer på Konstens natt. Blir dock inget supande, tror jag ska vara chaffis faktiskt. Så en lonkero räcker gott och väl denna afton!

Och ja. Det var så hiiimla skönt att cykla idag! Det värsta var att jag trodde att det helt plötsligt hade blivit en solig oktoberförmiddag, och jag funderade var jag hade glömt mina fingervantar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar