18 augusti 2012

Nykaabi-helgen

Stack iväg till Nykaabi igår runt klockan halv sex. Chillade en stund. Drack lite lonkero och kollade Fear Factor. Fixade cyklar. Fixade frillor och försökte få på leggins i värmen - inte kul... 

Ready to go! (nä, fråga inte varför vi posar sådär)
 Kom oss iväg på cyklarna runt klockan halv åtta ungefär. Parkerade i buskaget och vandrade iväg in på marknadsområdet. Träffade på några följeslagare. Hälsade. Knuffades. Traskade vidare, nån meter i gången. Hann faktiskt inte se så mycket. Är i och för sig inte så intresserad heller, när det inte är något jag behöver. Traskade in till stan en sväng. Åt vårrullar. Världens godaste - Kieus förstås. Gick tillbaka till Juthbacka, ready to rock! Med en hel drös andra sugna..
 Folket hade nog hittat till "terassen" för att lyssna på Backbeat!
 Kalle hade så många vänner att jag inte hann med...
 Träffade på min kära tvillingbror Mathias och hans Jessica en sväng också. Prat och skratt!
Backbeat! Och som ni kanske lägger märke till - Tasty Daze' Benny Bagge till höger..

Umgicks och drack och lyssnade till bra musik. Frös lite. Hade det helt trevligt, men var nog besviken.. Förra året var det mycket bättre! Vet inte om det bara var för mitt ruttna humör, eller om det faktiskt var lite usligt. Tror nog nästan det.. Klockan två trampade vi i alla fall iväg hemåt. Vingligt och kallt och mörkt. Men hem kom vi! Slocknade bums.

Jag har ju klippt mig. Här i morgonrufs. Kalle kallar mig för badass-gumson. Fniss.

Steg upp, drack lite apelsinjuice, fixade frillan, försökte klä på mig så lite som möjligt, tog Kalle under armen och trampade iväg in till staden. 
H-E-T-T som tusan! Käkade vårrullar. Och glass. Och lite choko. Åhå. For till Tossas på fejk Mary Kay-party som blev till möhippa. Blev bjuden på supergod kladdkaka. Dubbel åhå. Sen trampade Källi och jag tillbaka till Jutas. Jag suckade och stönade lite och drog på mig shortsen. Trampade till stallet. Svettades på Ellis rygg en timme. Fast hon var nog i slutändan svettigare än mig... Hem igen. Slappade i soffan en stund. Drog på oss kläder. Iväg med rallyPösö till staden igen...
 .. På dagens bästa: Pedro's bearnaiseburgare med franska och dipp! Mår ännu illa i masun. Huhh.

Nu sitter vi och väntar på att något trevligt ska hända. Typ sällskap och något intressant på agendan. Själv ska jag börja kvällen med att hoppa i duschen. Trevlig lördag! Hejtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar