23 augusti 2012

I'm so fakin great!

Idag steg jag återigen upp i arla morgonstund (ja alltså ni måste ju fatta att klockan 9:10 är jättetidigt för mig såhär i ledigheten!), käkade ett knäckebröd, drog på mig springskorna och stack iväg en sväng. Hade egentligen tänkt ta den kortaste rundan på 2km, men eftersom andningen verkligen inte var något problem och benen kändes lätta, så fortsatte jag åt andra hållet. Brukar egentligen gå en ca 400 meters sträcka och sen fortsätta springa, men idag fortsatte jag. Och fortsatte. Och det kändes ännu ganska bra, inte så tungt, men passligt. Slutade aldrig springa. Började se "mållinjen" framför mig. Kände hur adrenalinet kickade in. Började bränna lite de sista hundra metrarna, precis som förra gången, but I did it. Fasen, jag klarade det! Min målsättning för denhär sommaren, att orka springa hela dendär ca 4 km:s sträckan. JAG KLARADE DET! Jag, som sprang 800m och var helt slut i början av juni. HERREGUD, jag är typ bäst! Och återhämtningen tog bara 5-6 minuter. Tror inte nån kan fatta hur stolt jag är över mig själv just nu! Igårkväll låg jag och tjutade över hur fet och eländig jag är, och idag gör jag dethär. Kanske det finns lite fan anamma kvar i mig ändå...

Keep running! Nästa mål blir väl 5km nudå!?
Usch vad jag älskar benmuskler. Så sjukt snyggt alltså! Fast inte sånadär överdrivna bodybuilder-muskler, som ser konstgjorda ut. Men ungefär sådär. Sådär ska jag se ut nån gång ännu!
 Och en såndär masu. Nu ska ni ju inte förvänta er att det är sådär jag ska se ut i Karibien, men... I wish!

Annars har jag inget att berätta. Ska slänga i mig lite mat och sen tror jag faktiskt jag ska bänka mig i soffan med lite Need for Speed. Ungefär hundra år sen jag spelat det! Inga andra planer. Bara vara.
Och inget jäkla gotta from this day on! På obestämd tid. Om jag unnar mig något alls så spårar det ur och jag har ingen självdisciplin. Så lika bra att försöka ha totalstopp! Önskar bara att jag fick lite pepp...

8 kommentarer:

  1. du ska no va stolt över de absolut! Å tå ja satt å kolla bilder från avslutningin en dag så kolla ja att du va jo svin smal tå vi va på klassreiso! :O ja had heilt glömd ho smal du va tå vi gick ut yrkes men faktiskt du va jo svin smal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo ja vejt.. mellan hösten å våren på tvåan jick ja jo ner 22kg. san jick ja jo åpp liti på somarn igen, men jick ner ti sama vikt san ti avslutningin. sko no vara ti va såde smal igen! men hohho.. 15kg ti he!

      Radera
  2. Keep up the good work! :)

    SvaraRadera
  3. såhär brukar jag tänka när det bjuds på kakor, chips, godis, bullar eller jag är nära att köpa/äta nåt gott... det finns INGENTING som är så gott så att det går upp mot att vara i bra form. man ångrar inte att man tackat nej til dendär kakan... liksom oj nej, varför åt jag inte dendär bullen igår, shit alltså. så tänker man ju inte :D men man ångrar sig kanske OM man äter. på samma sätt ångrar man ju inte att man varit ute och rört på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är nog sant att man alltid borde tänka så när det bjuds på något! tyvärr är det ju lätt när man t.ex. är hungrig/har lågt blodsocker och det bjuds på något, så hinner man liksom inte tänka dendär tanken innan kokosbollen har slunkit ner i magen...
      men sen tycker jag ju förstås också att man ibland ska få unna sig något. och i värsta fall kan man ju sticka ut på en motionsrunda om man nu "råkat" äta något man inte egentligen borde. men det bästa är ju att tacka nej från första början, då är ju allt mycket enklare :)

      Radera
  4. bra gjort!! måst kännas super att klara av det du hade som mål att klara av att springa! fortsätt kämppa! :)

    SvaraRadera
  5. Du e duktig! Bra jobbat! Roligt att se resultat, man får verkligen motivation av de :)

    SvaraRadera
  6. tack! känns nog faktiskt jättebra, man blir desto mer taggad att fortsätta i samma takt :)

    SvaraRadera