27 augusti 2012

Hösten e här!

Godmorgon, kära läsare!
Gjorde en rackare och sov ända till 10 idag, så skönt. Nu sitter jag här och snookar runt och väntar på lite käk. Höstigt och trist väder idag också. Nu är det väl nog bara att börja inse att dendär mörka tiden ligger framför.. Men, som de brukar säga på Finnmatkat, "sitä jaksaa paremmin kun on mitä odottaa!", och visst är det så. Tror dehär närmaste fyra månaderna kommer låta zoooom zooom och så ligger jag på stranden i Karibien (och sen skiter vi i det faktum att dedär 12 dagarna kommer att zooma iväg ännu värre...).

Dagens planer är att spela Playstation och slappa fram till ungefär klockan tre. Då hade jag tänkt proppa cykeln i bakluckan (ja alltså, jag har ju lånat pappas monstertruck för detta, Nissi duger inte till sånt) och åka iväg till Jutas. Ut en sväng med Elli idag igen, och sen ska jag och mami on a mission: föra cykeln till Jeppis, och of course måndagszumba efter det.
Övrigt intressant som händer denhär veckan då? Onsdag-torsdag ska jag övernatta hos kusinerna i Kyrkostrand. På agendan är läxläsning, matlagning, rasta hunden, fnissa åt dåliga tv-program med kusin Heidi, promenixa med Tees, och vem vet, kanske till och med lite jacuzzi på det... Ska också med första flyttlasset till lägenheten. Det kliar redan i fingrarna att börja packa ihop massa saker. Men det är väl bara att vänta, vill ju inte behöva plöja oss genom enmassa kassar och väskor påväg till rummet..

Ja, he va he! Helgbilder på inkommande småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar