10 augusti 2012

Fredag?

Fattar faktiskt inte att det redan hunnit bli fredag. Vart har denhär veckan tagit vägen, liksom? Och denhär månaden? Denhär sommaren? Dethär året? Huhhu, får nog snart börja skriva in mig på Hagalund i denhär farten...

Jaha, så vad gör jag denna fredag då? Jo:

 Städade rummet lite (men Kalles arma kläder är ÖVERALLT, hur ofta jag än städar!)
Bakar pecannötspajer
 Tycker synd om min stackars gubbe som är hemma och sjuk idag
 Själv ser jag väl ganska trött ut.. Men hamsterkinderna håller på och försvinner sakta men säkert!
Nästa projekt är att sätta igång en tvättmaskin eller fem

Sen ska vi se om jag ännu hinner på en kort springrunda innan det blir dags att cykla tillbaka till kommungården för dagens städning. Var ju och städade bibban i morse, och ojdå, det blev minsann lite trubbel... För det första när jag skulle skura så fanns det ingen skurmopp. Och sen när jag fick fixat det och började skura (shit vad det tog länge alltså!) så blev vattnet alldeles svart. Så tror inte det hade blivit skurat på en väldigt bra stund... Nå, som om inte det hade räckt med det - nä då började det komma avloppsvatten ur rören, både i vessan och i städskrubben. Fiffaan alltså. Tur att jag var klar då och inte behövde börja reda upp det eländet!

Ikväll blir det alltså "klassträff" med bagar-flickorna hos Linn i Jepo. Ser verkligen framemot det! Har inte träffat nån av mina kompisar på över 2 veckor... Helt sjukt. Börjar verkligen känna mig asocial och som en enstöring. Håhhå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar