21 augusti 2012

Dip Dye?

I helgen på Juthbackamarknaden såg jag en av mina högstadiekompisar, och beundrade i hemlighet hennes hår något fruktansvärt. Hon hade mörkt hår med ljusa toppar, dvs. dip dye. Har varit lite allergisk för hela detdär konceptet nu en tid, som med det mesta som blir mode... Fattar inte vad det är för vits att ha blont hår med neonrosa toppar eller brunt hår med blått, turkost, etc. Nåja, i dendär tappningen såg det i alla fall sjukt bra ut, och jag måste erkänna att jag blev lite sugen.

Som någon kanske lagt märke till så färgade jag inte håret nu senast jag blev friserad. Färgen var ännu helt okej, så vi väntar en månad eller två. Så nu har jag börjat fundera på om dip dye med mörkt och ljust blir min nya frisyr. Vet ju i och för sig inte om svärmor vet hur man gör, men eftersom jag annars också brukar vara hennes provkanin.. varför inte?! Det tar ju inte många minuter att färga om ifall det blir fult!


Vad tycker du? Snyggt eller styggt? Skulle det passa mig?

6 kommentarer:

  1. Så jäkla snyggt. Alltså, jag själv har just nu mörkbrun hår, men funderar starkt på att dip-dye toppan blond efter ett tag å smätt i na lila. :D snyggt! å du lever ba ein gang, så why not take a chance and be bold! :D

    SvaraRadera
  2. hmmm, kanski om du sku ha langi hår???

    SvaraRadera
  3. Tror do sko pass mé e! Sjölv har ja jo int riktit längdin till e.. Men ha no ev. tänkt pröv på sen tå håri ha växt ut såpass myki att e sku funk :)

    SvaraRadera
  4. längden e jo nog ganska avgörand.. men tror nog ja har tiräckligt langt hår för att he ska si bra ut :) som sagt, man kan ju test i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Jag e lika ointressera åv dip dye som åv ombre som va populärt ett tag. Visst, no finns e människor som passar i e. Men ändå tycker jag int e je så snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. bruk int heller fall fö sånde trender.. å tycker he e jättefult tå man "doppar" i nan heilt omotiverad färgo som int alls passar me rästin åv håri. men tyckt faktiskt he så riktigt snyggt ut med ljust nertill i mörkt hår!

      Radera