13 augusti 2012

Dagen då det som inte ska hända faktiskt hände

Åkte iväg och tankade bilen till St1 innan jag skulle styra kosan mot Nykaabi och stallet. Tankade (och förargades som vanligt över hur lite bränsle man får för pengarna). Skulle gå in och betala. Hade inte tillräckligt med kontanter - skulle ta fram kortet. Hittade inte kortet. Tänkte att det har fallit ner i nåt av de andra "facken" som det brukar, börsen är ju så söndrig. Rotade igenom hela börsen, FEM gånger. Tömde allt, kollade igen. Grävde genom väskan. Kollade i bilen. Tackade över att det var Årvas jag tankade i, fick skriva upp och åkte iväg hem och rotade där också. Ringde Kalle. Ringde Sara. Ringde Adde. Hämtade 50e av Kalle. Åkte till ABC och frågade om de kunde ha hittat mitt kort där - hade ju tagit ut 20e innan vi åkte till Maxmo på lördag. Nej. Åkte till St1 och betalade bort min skuld. Stack iväg till banken och spärrade kortet. Då det var övestökad kändes det åtminstone liiite bättre, ingen aktivitet på kortet sen lördag. Tänkte att jag har ännu en chans att hitta det å egna vägar. Ringde 118 - blev kopplad till Nabben i Maxmo. Frågade att visst var det ni som hade hand om ölserveringen vid Maxmodansin. Ja. Inte har ni råkat hitta mitt kort? "Jo vi har eitt vann e star Heikkilä jär faktiskt, bland upphittade sakren". HALLELUJA. End of story. Hoppas bara att de kan av-spärra (ööh... okej vad det nu heter, ni fattar!) mitt kort imorgon, så jag inte behöver skaffa nytt och vänta två veckor...

Note to self: Ojdådethärblevtypettinläggienhelmeningelleriallafalliettstycke. 
Ring-till-alla-ställen-före-du-spärrar-kortet-nästa-gång. Jappjapp.

1 kommentar: