31 augusti 2012

By myself

No moi! Nu har bloggen återuppstått från några dagars tystnad. Som någon kanske lade märke till så har jag varit i Jeppis sen onsdag eftermiddag - började med att städa AK, och sen for jag direkt till kusinerna i Kyrkostrand. Hjälpte med läxor, åt kvällsmat, promenerade med Tees och hunden, duschade, kollade tv...
Igår morse väckte jag kidsen och skickade iväg dem till skolan. Tog en morgonpromenix med doggen, skrev av lite recept, och sen åkte jag iväg till lägenheten. Kom dit 10:15 med missionen att städa och plocka i skåp. For därifrån 15:15. Rent blev det ju i alla fall! Men trött var jag... Stannade till i Jutas. Käkade lite mat (hade inte ätit sen frukost, var gaaanska hungrig!) och trampade sen iväg till stallet. Tog ut Elli på en tur. Sen back home again, min egen rörmokar-Kalle var och grejade på det sista i nya badrummet. Själv passade jag på att kolla Biggest Loser med mami, samt dansa 20 minuter zumba. Sen åt vi varma smörgåsar, och så åkte jag och Kalle iväg till Årvas igen. Skönt att dona på för sig själv en stund, men nog var det ändå bäst när jag fick krypa ner under täcket med min egen lilla gubbe!

Mina dagar i bilder:
 Packade bilen full och åkte iväg mot Jeppis
 Bilkö. Who doesn't love? Mellan Jussila och Bennäs-korsningen fick jag åka efter enmassa slöfockar.. Fattar inte hur svårt det kan vara för bil 1/2 efter lastbilen att köra om?? Det finns ganska många raksträckor.. Nå, här hade iaf kön minskat med typ hälften. Gick mellan 60-90km/h..
 Kom till Kyrkostrand. Jakky hade en dumstrut... (han har haft infektion på näsan och får inte klia)
 Den eviga utmaningen: hjälpa Heidi med finskaläxan...
 Tees och jag for ut på långpromenad! Det var skönt. Var ute nästan 1,5h.
 Godmorgon världen! Heidi satt och fixade sig i typ 2h. De skulle ha skolfoto, nämligen...
 André datanördade..
 Nån annan som tycker att min moster har världens snyggaste badrum!!?
 Jag skulle då inte ha nåt emot att ha det i mitt eget hus..
 Åt en banan och drack ett glas vatten och for sen ut på en 20-30 minuters rask morgonpromenad med Jakky
 Mårå!
 Sen blev det bloggfrukost! Märkte när jag hade ätit att äggen var typ 3 veckor gamla... heh
 När jag städade igenom mina kläder tog jag beslutet att slänga min favo-pyjamas. Den har väl hängt med sedan jag var 12 år, typ. Före det så hade mami den.. Inhandlad i USA 1989? Snyftar nog lite ännu. Det var världens skönaste pyjamas!
 Städa, plocka..
 .. plocka, städa..
 Och tungt var det!
Inte ens på vägen hem fick jag vara ifred från dålig trafikflow.. Asfaltering pågång i Nykaabi. Nå, i alla fall kom jag från rätt håll!

Nu ska jag hoppa i bilen och åka till HVC här i Årvas. Byggstädning på agendan igen... Jipii liksom. Hostar redan som en tok, så tror inte byggdammet gör saken bättre precis. Meen, det är ju i alla fall FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar