8 augusti 2012

Ahvenanmaa part 3

Började dagen med att bli bjuden på frukost på sängen av gubben <3
Sen spelade grabbarna Playstation/tittade på nån dålig serie i princip hela dagen. Som tur hittade jag en intressant bok i Ullas hylla, så sträckläste den under tiden. Skönt att bara slappa! Men lite arg blev jag nog när jag insåg att butikerna hunnit stänga innan vi kommit oss iväg... Blev alltså ingen butiks-sajtseeing på Åland! Snyft.
 Åkte och handlade lite dricka till Sparhallen. Duschade. Gjorde oss klara för kvällen..
 .. fjantade oss
 Mötte upp med M&R och traskade iväg in till stan
 Veckans godaste mat fick vi på Ångbåtsbryggan, dvs. där var vi spelade minigolf på torsdag - grillad lax med smörslungad potatis, skagenröra och sallad. SJUKT GOTT!
 Och eftersom Madde och jag åt så nyttigt så "fick" vi ju ta en banansplit på det då... hups
 Efter maten traskade vi iväg in mot centrum. Här fick jag med Arken på bild tydligen..
 Pausade och drack lite pussikalja 
 Så blev det förstås Dino's igen
 Trevligt sällskap och återigen bra musik!
 En jääg
 Och en jag och Adam
 Resten av gänget avlägsnade sig, och bara jag och Kalle blev kvar. Beställde in nachos med dipp, gött!
 Beundrade de häftiga tavlorna som fanns i "bakrummet", med döda kända sångare/bandmedlemmar
 "Hede sko man ha tär hejm!"
 En hel del folk i farten
 Strax efter klockan ett började Guns n Roses-coverbandet Guns n Posers spela. De var riktigt bra!
 Tyvärr så spelade de bara en timme. Så runt halv tre fick vi ta vårt pick och pack och börja promenera hemåt i natten
Hittade en mördarsnigel! Kalle var dödssäker på att den var påväg åt vänster, och att antennerna var snigelns ben. WTF tänkte jag, fnissade, och så gick vi vidare..

4 kommentarer:

  1. Jo, di har jättefina tavlor på Dinos. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkligen :) roligast va ti fösök giss innan man had läst vem e va på bildin!

      Radera
  2. Tå jag å Tor va ti Åland så måsta vi ga genom na "skogsområd" för att koma ti stan från morbror hans här vi bodd, å i skogin så fanns e SJUKT MYKI mördarsniglar. Små, stora, döda, snigelmos, you name it! Int kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej usch, he låt jo int så trevlit!

      Radera