7 augusti 2012

Ahvenanmaa part 2

Började vår andra dag på ön med att sova länge, äta frukost, och bara slappa. Tror det blev lite chokosmaskande och tv-stirrande. Inte så mycket mer.. Det regnade, så vi hade inte lust att bege oss ut på stan.
 Fixade oss och traskade iväg in mot stan runt klockan 2.
 Kalle hade förstås redan hittat Heineken...
 Påväg in mot stan gick man förbi Madde & Rico's camping..
 .. Gröna Udden. Verkade vara ett bra ställe!
 Kom oss in till centrum och idkade lite parkhäng med typerna i fråga.
 Sen stack vi oss in till Dino's på kääääk!
 Tog tyvärr ingen bild, men det var så hiiimla gott! Dino's beefburgare med franskisar och chilibearnaise. Helt klart värt 15 ege!

Satt sen på "hem" igen när Adam kom från jobbet. Här bodde vi!
Fin utsikt ner till stranden, dit vi tyvärr inte var...
Här sov vi, i världens skönaste Hästenssäng
Peter, Kalles mosters man, tillverkar ett smycke som kallas Träbiten. Otroligt fint och speciellt, ta er en titt HÄR om ni är intresserade.
 Kalle och Adam spelade Playstation, medan jag datanördade en stund...
 Sen var det dags att börja fixa sig inför kvällen
 En jag (nej jag var inte full! det ser bara ut så!)
 Blev lite förfest hos Madde och Rico, och sen traskade vi vidare till Dino's. Lyssnade på fin musik, umgicks, käkade lite nötter...
 .. och provade på en ny drink, Sangria Frenzy(?). Gott, fast det typ var vin! Och det dricker jag annars inte..
 Kusinerna knäpp..
 Madde och jag försökte verkligen otaliga gånger, men fick aldrig till någon riktigt bra bild...
 M&R for hem, och Kalle, Adam och jag styrde kosan vidare. Började med franska + dipp vid Chili's. Riktigt gött! Sen blev jag lite ledsen och på dåligt humör.. Fick en ganska taskig kommentar av nån random bimbo. Så när vi väl kom oss till Arken, så var det inte så kul!
 Kalle sympatiserade med mig.. åtminstone för stunden. Men ja.. inte direkt my kind of place detdär Arken. Tog nån drink och for sen hem runt klockan halv fyra.
 Klantskallarna till fyllon hittade förstås en kundvagn som de skulle ha med sig. Tyvärr (/som tur!) gick det inte, så den dumpades. Tog ändå över en timme att gå ca 2km...
Sen skulle de ju inte gå och lägga sig fast klockan var över halv 5. Så jag kröp till sängs och lät dem spela Playstation i fred. Tills jag vaknade klockan 6 och sa att nu får de nog gå och lägga sig..
.. vaknade igen klockan 8 och möttes av dethär. FNISS.

4 kommentarer:

  1. Va kul me bilder! :) Väntar me spänning på ville viking bildin :D

    SvaraRadera
  2. va fick du för taskig kommentar? :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. nån som frågade vad Kalles kusin står brevid för fetto...

      Radera