6 augusti 2012

Ahvenanmaa part 1

Startade från Årvas runt klockan 3 på morgonen. Körde ner mot Åbo med två pauser - en pisspaus och en frukostpaus. Var framme strax efter klockan 8. Lassade ur bilen och checkade sen in på båten, som avgick från hamnen  8:45.
 Fördrev tid med att gå runt, fundera, surfa på telefonerna, dricka, kolla lite OS, äta, shoppa på taxfree samt vila lite
 SnusKalle
 Några rökpauser blev det också
 Uppe på däck en sväng i det fina vädret
En jag
 Anlände till Mariehamn klockan 14:10
 Åkte med "hop-on-hop-off" in till centrum
 "Gågatan" inne i stan
 Promenerade sen den plågsamma vägen till campingen/Kalles mosters. Över 2km i stekande sol med ca 20kg packning var väl kanske inte det allra trevligaste...
 Min hurtiga man som bar på 2 öllådor hela vägen... huhh
Madde & Rico kom sig fram till sin camping, och vi fortsatte ca 1km till Kalles moster Ulla (som inte var hemma) och hans kusiner. Ingen hemma, så vi chillade en stund framför tv:n osv.
 När Kalles kusin Adam kom från jobbet åkte vi iväg på lite käk. Det blev en kebabrulle vid Draken nere vid hamnen. Riktigt gott!
Hemma igen så blev det lite chill innan vi fixade oss och traskade iväg till campingen och mötte upp M&R.
 Promenerade iväg ner till hamnen, till Ångbåtsbryggans Äventyrsgolf. Själv hade jag aldrig spelat minigolf (eller vanlig golf för den delen) förut, så var lite skeptisk... Men roligt hade vi!
 Madde var pro
 .. vi andra.. ja vi försökte ju i alla fall!
 The rookiest of the rookies (jag blev förstås sist!)
 Häftig golfbana var det i alla fall, med vattenfall och annat trevligt
 "Hmm, går det faktiskt att få in bollen dit?!"
 Sen blev det lite öl/cider vid den fina uteserveringen
 Drog småningom in till stan, och till Dino's. Blev nog mitt absoluta favoritställe på ön!
Fick också äran att lyssna till Jane Kitto, en australiensisk kvinna som vi sett en gång förr på båten till Stockholm. Helt fantastiskt bra sångare med en mycket speciell röst. Tog några timmar innan jag var övertygad om att det faktiskt är en HON. Har en film som jag kan sätta upp senare, så förstår ni vad jag menar!
 M&R kom inte med till Dino's, så mitt sällskap för kvällen var kusinerna knäpp... Lika "bildsköna" båda två..
Hamsterkind-jag. Traskade hem runt klockan halv 1, och sov så gott i den otroligt sköna Hästenssängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar