31 juli 2012

What I'm talkin' about

Googlade lite kortisolnivåer men fattade fortfarande inte mer än det jag läst tidigare. Stötte dock på ett blogginlägg med utdrag ur just stycket jag pratade om, om överträning och kortisol. Det inlägget kan ni läsa här. Kan väl för övrigt säga att det var ungefär som om jag hade skrivit det! Så då behöver jag inte lägga tid på att rista ner desto mer om den saken.

Tänkte dock fråga, är det någon som förstår sig på sånthär? Tror ni att det kan vara så att jag har övertränat och därmed höjt mina kortisolnivåer, vilket då har lett till att jag inte alls minskar i vikt? För annars vet jag faktiskt inte hur det kan komma sig att jag inte gick ner ett dugg på ett år, fast jag tränade som ett tok och funderade på kosten...

The book. Read it!

1 kommentar:

  1. Hede har ja läst om förr nangang, å ja tror faktiskt e kan stäm riktit bra. Ja borda ju kuna na sånde från skolan å, men int denhär gangon ;) För att va på säkra sidan kan man ju koll upp e me ett läkarbesök, men he känns kanske lite onödigt om e äntå finns några enkla knep man kan ta till själv :) Kämp på bara, men press int de för myki! Inre, mental stress bromsar mer än man tror, du duger precis som du e för vem som helst! :)

    SvaraRadera