31 juli 2012

Tuesday 7:30pm

Wohoo, internet funkar igen! Hur länge, ja det vågar jag inte säga. Tänker heller inte försöka ladda upp några Kunkku-bilder, eftersom det redan går tillräckligt trögt... Så ni får bara vänta.
Jobbar på Fastighetsservice halva denhär veckan. Igår grejade vi på vid Mirka, och idag har vi vaxat Botnia Marin. Imorgon blir det villastädning, så vitt jag vet. På torsdag åker jag och Kalle till Åland tillsammans med Madde och Rico. Kommer bli awesome! Men först ska vi överleva årets föreningsmästerskap i Jepo... Heja Starlet! Still going strong efter många år.

Nästa vecka ska jag börja med mitt nya liv part 53599. Ska sluta trycka i mig massa skit. Bara ha en godisdag i veckan. Börja fundera på portionsstorlekar. Ta kontroll över min kropp igen, sakta men säkert. Vågar inte lova att jag tar tag i träningen förrän i september när jag flyttar tillbaka till Jeppis. Men är i alla fall mer taggad än nånsin att tappa kilon och komma i form. Snart är det ju bara 4 månader kvar till Karibien! Och på den tiden hinner jag byta ut alla mina fettceller, har jag lärt mig i en bok. En riktigt intressant och bra bok, faktiskt; Paulúns näringslära - Fitness och träning. Slukade i mig ord och tips och nickade igenkännande åt tränings- och matvanor. Fattade inte varför jag ändå ser ut som jag gör. Kom till sista sidan och såg rubriken - tränar du dig tjock? Fattade. Googlar kortisolnivåer och ska försöka göra något åt saken. Snart.
Men denhär gången tänker jag inte falla i mina vanliga gropar "orkar inte" "kan inte för att..." "det syns ändå inte fast jag tränar 10 pass i veckan" "jag ser bra ut som jag gör" "skitsamma om jag äter lite godis, det märks inte nånstans" "jag kan alltid börja om nästa vecka". Har ett nytt motto nu också. Eller ett ordspråk jag följer, whatever. Vet inte var jag såg det, men tyckte det passade mig. Det hade att göra med att man ger upp när man fuskar lite.. Något i stil med "Inte slänger du ju bort din telefon för att du har tappat den i golvet heller". WORD.

Med det sagt säger jag bara: Hejtå. No far ja å spring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar