17 juli 2012

Tröttsamt men kul

.. så skulle åtminstone jag beskriva mitt nya jobb som lekledare på simskolan. Efter andra dagen kan jag fortfarande inte namnen på alla barnen, så jag är lite besviken på mig själv. Jag har ju alltid varit bra på namn! Får väl bara erkänna att nästan 70 namn blev för mycket för min tröga hjärna... Vi har ju haft ganska bra väder också, så på det sättet har dagarna gått ganska smärtfritt. Väntar med skräckblandad förtjusning på hur det ska gå den morgon när jag hör regnet smattra mot taket... Tror inte jag är lika ivrig att komma iväg då!


Igår hann jag inte uppdatera, och orsaken är enkel: Åkte direkt efter jobbet (16:30) till Nykaabi, tog Elli på en kort men effektiv tur, slängde i mig lite mat, slappade nån minut, böt kläder, hoppade i bilen, och åkte iväg till Jeppis på zumba. Var tillbaka i Årvas runt halv tio, trött och slut och arg och irriterad. Är fortfarande på ganska dåligt humör, men försöker att inte tänka på det. It is what it is.
Har inte så stora planer ikväll. Bejbibojj gick just ut i verkstan för att börja på med "Margit", dvs. vår PV till Kardaanikunkku. Tror jag ska joina och börja slipa bort lite gammalt mål och klistermärken. Sen om det ännu är varmt och klockan inte är för mycket så kanske det blir en sväng till Dykargrävin för ett kvällsdopp. Skulle va skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar