11 juli 2012

Tatueringstankar

Nu när jag för en gångs skull har några slantar över så har jag funderat på att göra min fjärde tatuering. Det är ju faktiskt snart 1,5 år sen jag gjorde "Bibbi", min sjöhäst.
Det största dilemmat är väl egentligen vad jag ska göra för tatuering, och var - både var på kroppen och hos vilken tatuerare. I vintras hade jag ju fenixfågel + orchidéer på utsidan av vaden på agendan, men det blev ju till ingenting.. Håller fortfarande kvar idéen, tills jag tjänar egna pengar, och inte sponsras av Kela. Vill också ha något bakpå axeln/skulderbladet, men tycker att blommor eller fjärilar är så himla tråkigt, så dit vill jag nog hitta nåt lite "häftigare". 

Min idé för tillfället är följande: En Maori-inspirerad tatuering på foten. Funderingen bygger på Rihannas tatuering, vars placering (slingrande runt handleden) egentligen är inspirationen till min handledstatuering. Har alltid tyckt att mönstret i Rihannas är jättefint, och idag när jag googlade lite så fick jag reda på att det kallas Maori, och kommer från Nya Zeeland. Så nu tänker jag mig Kalles bands sångare Toni, som har börjat tatuera.. Det skulle vara en ganska bra och enkel tatuering för honom att öva på, eller hur? Hur sjukt det tar att göra på foten, ja det struntar jag i... Tycker smärta är ganska skönt!


Lite mönster-inspiration:





1 kommentar:

  1. Jag kommer att använda mig av den här infon.
    Jätte intressant!

    Also visit my web blog tatuering typsnitt

    SvaraRadera