23 juli 2012

Perkele perkele

Jag vet att det är lite förbjudet att svära här i bloggvärlden, men idag bara måste jag använda fula ord i rubriken! Varför, ja det ska jag ta och berätta för er.

Dagen började klockan 8:25 när alarmet ringde. Lite trögt var det nog att komma iväg till jobbet, men det ska väl vara så på måndagar. Det ända speciella som hände på simskolorna idag var väl att vi hade sandslottstävling. Helt najs det också! Brände av hemåt i rasande fart 16:30, slängde i mig mat, böt lite kläder, packade ihop sakerna.. Sen lastade vi våra PV's och åkte iväg till Jepoo. So far so good!


Vi körde lite allihopa. Måste bara säga WOW! Det var heeelt otroligt roligt att köra en bil som faktiskt går framåt mer än vad den måste. Var så himla skakis före, men det gick nog snabbt om av adrenalinkickarna som kom när jag satte mig i bilen. Nu behöver jag bara lite till träning, så ska det nog gå vägen på lördag!
Nå, nu till dendär "perkele perkele" delen av denhär historien... Vi skulle börja med inför-föreningsmästerskap-möte klockan halv sju, och Kalle for på en sista runda med bilen. Så lät det typ pang, och så hade vi inte längre nån andra växel... Hoppas innerligt att det går att fixa på något sätt. Annars får jag nog kyssa min dröm om att bli Kardaanikuningatar hejdå... Snyft. Nå, för att vara positiv: tur att det hände idag!

Sen hade vi möte; diskuterade och grillade lite korv mm. Kom hem och orkade inte höra eller se på eländet i verkstan, så jag gick upp. Har fixat potatissallad och tunnbrödsrullar till jobbet, mums! Nu halvtittar jag på OC och snookar runt. Får se om min andra hälft kommer in ikväll eller imorgon... Suck. Att det alltid ska vara nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar