2 juli 2012

Modebloggning

Varje dag när jag ska logga in på Bloglovin' så är framsidan full av populära finska bloggar. Varenda en av dem är modebloggar. Jag brukar vanligtvis inte bry mig, men igår när jag fick syn på denhär bloggen, så måste jag bara kika runt lite.
Som ni kanske vet så är jag verkligen ingen modemänniska. Har ingen stil whatsoever, bryr mig inte i de senaste trenderna, och har absolut inte tid eller lust eller pengar att inhandla allting som är modernt och som alla "måste" ha.

Nu verkar det ha hänt något i min hjärna denhär sommaren, dock. Har plötsligt börjat bli intresserad av vad man har på sig, och försöker inhandla basplagg som passar med allt, försöker hitta roliga, intressanta och nya färger och mönster, försöker våga. Tänker inte längre så mycket på att jag är för tjock, utan handlar det jag faktiskt vill ha. Konstaterade också att dethär årets mode passar mig utmärkt: lite slitet, lite tufft, genomskinligt, kort... ja, ni fattar. Det ända problemet är väl att när jag ser något som är snyggt, och när jag provar det, så ser det inte snyggt ut på mig... Så från september fram tills vår Karibien-resa i december, då ska banne mig dessa extra kilon bort! För på Curacao ska jag för första gången i mitt liv vara FAB. Sådeså!

Saker jag vill inhandla innan resan:
 Midjehöga vintage-shorts och franströja
 Bandeaubikini i persiko/orange, kaaanske med fransar...
 Har fortfarande inte lärt mig dethär med accessoarer.. men kanske det också kommer snart!
Kort ljus jeansjacka, högt uppe på önskelistan.

(bilderna är Googlade)

2 kommentarer:

  1. Bara man vill tillräckligt mycket så vågar man. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. så sant :) men no sko he vara skönt me en personli shoppingcoach, som sko kona säg exakt va man passar med! fö ja har jo som sagt int na öga fö sånt ;)

      Radera