26 juli 2012

Förberedelser

Ursäktar så innerligt för mina värdelösa uppdateringar och de facto att jag bara snackar om och showar bilder av varmansbilar just nu. Men ni vet... Det är spännande tider vi lever i här på Heikius' backan! Årets största och viktigaste tävling är på intågande, och för första gången i världshistorien har vi bilar som faktiskt kan tänkas komma ända till final. Så ni måste förstå att jag är liiite excited över det hela just nu. Är ni inte lika intresserade så är det bara att trycka på X där uppe i hörnet!

 Vad denhär veckan i princip bestått av: skruva, fundera, skruva lite mera, bannas, svära, pröva på nytt, klia i huvudet, komma in från verkstan klockan elva... Tur att jag inte kan skruva så jag får datanörda och ta det lugnt istället!
 Men idag har Nora äntligen målat bilarna!
 .. så jag fick äran att måla vitt, göra siffror och klistra reklam
 Men däremellan blev jag inlåst på vessan i 15min... Just när jag drog igen dörren insåg jag att det inte fanns nåt handtag. Och i exakt samma sekund började gubbarna gasa med motorn. Så jag fick snällt vänta och banka och ropa tills någon hörde mig. Skönt att bli räddad, började nästan få lite klaustrofobi..
 Kalle donar fortfarande på med vår kära växellåds-problematiska bil
 Klistrade lite reklam
 Ida målade siffror medan jag klippte gräsmattan!
 Sen tog vi kaffe- och bullapaus
(bör här kanske nämna att det var typ 10 gubbar som höll på med diverse saker i verkstan ikväll)
 Vår pärla! Fortfarande work in progress...
 Börje - Martin och Idas bil
 Ida fick agera konstnär (mina kråkfötter vill ingen läsa)
 Margit - min och Kalles bil
 Kalle blev tokig och började SY!
 "Nåo kan ja enno!"
 Diverse grejer pågång...
 Jag målade t.ex. 1,5/4 fälgar svarta... Sprayfärgen tog slut efter det!
Grabbarna grejade på med tekniken under tiden

Annars har jag nog inte så mycket intressant att berätta. Har jobbat som vanligt, ätit lite mat, och sen dess varit i verkstan. Kom in för ca en timme sen, åt lite kvällsmat, och bänkade mig här. Hoppeligen kommer gubben in småningom så vi kan fundera på vår eventuella resa och ta det lugnt en stund innan det blir läggdags. Borde ladda inför morgondagen - simskoleavslutning. Fattar inte riktigt vart dehär senaste två veckorna tagit vägen... Som allt annat denhär sommarn! Snart är det ju augusti för tusan. (och har inte riktigt bestämt mig ännu om det är en bra eller dålig grej)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar