10 juli 2012

24 - Jag skulle vilja se

Det finns många saker och speciellt ställen jag skulle vilja se så länge jag är i livet. Någon kanske minns att jag här för ett tag sen gjorde en lista över vilka ställen jag vill besöka innan jag dör. Så därför refererar jag nu till den, men passar också på att påpeka att jag verkligen, verkligen, verkligen(!!!) vill till Australien. Och jag menar inte inom dom närmsta 40 åren, utan gärna förrän jag är 25. Kan dock hända att det blir värre med det.. En gång i tiden fantiserade jag om att resa dit efter min examen, men har absolut inga sådana pengasummor just nu. Så min nästa målsättning är nudå att besöka Australien på min bröllopsresa. Men vem vet, det kan ju dröja 40 år tills det också...



Vet inte riktigt varför jag har fastnat så för Australien. Kanske det är det vackra landskapet. Eller den fina accenten. Eller helt enkelt de facto att det är Australien. Jag menar, vem vill inte åka och se nåt nytt, stort, spännande, intressant, totalt annorlunda?! Figured.. 
Nå, i varje fall förblir Aussieland mitt drömställe att se. En stund till...

3 kommentarer:

  1. Sku du kunna berätta lite om hur studierna är vid bi? Mycket obligatoriskt? Hur långa dagar? Mycket man kan göra på distans? o.s.v. Har nämligen sluppit in dit men vet int hur jag ska börja göra i höst.

    SvaraRadera
  2. Ifall du int får me de Kalle ti Australien, så kan no jag tänk me att kom mé ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja välkommen med bara i så fall! :) he e jo allti kulari ti va fleir tå man far på nya äventyr!

      Radera