5 juni 2012

The worker

Inte ens en dag klarade jag av att hålla det jag lovade. Ingen uppdatering och inga clothes-bilder igår, för den som missat... Men jag har faktiskt en riktigt bra orsak! Steg nämligen upp sju, for till arbetet åtta, jobbade 10,5h, åkte hem halv sju, hann slänga i mig spaghetti & maletköttsås, gå på wc, samt byta kläder, och så for jag till Nykaabi klockan sju. Satt på med mami och hennes kompisar, så for vi till Jeppis på zumba. Zumbade mig slut i en timme, och var back in Årvas igen runt tio. Då skulle jag ännu äta kvällsmat och duscha... Så ni kanske fattar varför jag inte prioriterade bloggen. Sori!

Idag har jag också jobbat 10,5h. Kommer väl att göra det hela veckan, utom lördag. Kalle har (äntligen!!!!!) fått tillbaka sitt körkort, så småningom hade vi tänkt sticka iväg och brassa på byn. Hade ju faktiskt taggat inför en cykeltur ikväll, men märker att det inte finns några krafter kvar för det.. Dessutom hopar dom mörka molnen sig här omkring, så ids inte riskera. Imorgon kanske!

Som avslutning några bilder och en liten berättelse om hur det går till på mitt jobb:

 Kör till växthuset i Kålax till klockan 8. Hoppar i bilen och åker iväg till S-market i Vörå.
 Lassar ur bilen och plockar ut blommor så det ser representativt ut. Väntar... Läser... Betjänar lite kunder... Går på vessan... Äter... Hämtar vatten... Väntar... Betjänar kunder... Läser... osv.
 Idag åt jag sallad och lax. Annars blir det väl mest smörgåsar, yoghurt och frukt.
Själv brukar jag se ut ungefär såhär. Hett!
Klockan halv sex brukar jag räkna inkomsterna, packa i bilen, och sen får jag åka iväg tillbaka till växthuset klockan 6. Slutar alltså halv 7, när jag gått igenom dagen med chefen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar