14 juni 2012

Still lovin' it

Måste börja med att ursäkta för de tråkiga bildlösa inläggen på denhär bloggen. Jag skulle så väldigt gärna vilja fota massa vardagliga saker och visa något annat än min svettiga vidriga nuna. Men ni vet... Kameran hålls i väskan för ofta, och när jag väl har tagit bilder så orkar jag inte hämta minneskortet och föra över. Lathet, kallas det! Men jag ska försöka bättra mig, faktiskt.

Idag har jag jobbat ungefär som vanligt. Hade fortfarande riktigt varmt och svettigt. Inga kunder i sikte idag heller, tror faktiskt vi hade under 15 på visit idag.. Och det suger, när man inte har nåt att göra! Vet inte hur många gånger jag plockat igenom pelargonerna, sorterat om, osv... Fick i alla fall sluta tidigare idag, 17:45 åkte jag från växthuset, så jag skulle hinna till Nykaabi tills halv sju. Har nämligen varit på infotillfälle inför mitt jobb som lekledare i juli. Det var helt intressant! Sen blev det en snabb makaroni/skvallerdate med Tossa. Härligt att catcha upp lite igen, även om det inte blev så långvarigt.

Nu har jag duschat och kokat ägg, och inväntar min andra hälft, som är och bogserar bilen åt sin klåpare till faffa. Blir kvällsmat och ett avsnitt Touch, innan vi tar kvällen. Älskar sommaren, men hatar att jag måste jobba så mycket... Det S-U-G-E-R!

2 kommentarer:

  1. hahaha, he va ju he ja glömd ti berätt!!
    S o jag kom omkörand faffa din (o antagligen Kalle tå å?) i Kaitsor tå di höll på att haka i dragbilin.. Int kolla ja no na desto mer men sa åt S
    "oj va hande gubbin så söt ut tå an stou å flina tide!"
    "Vejt do vem e va tå??
    "Nää, tar ja tibak va ja sa ifall ja vejt vem e va eler!?"
    "Nänå int vejt ja..men e va juttins moffa."

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, joo he e tydligen mang som had sitt hede igår :D dem had liksom liti... problem. Kalles faffa had körd åv hjulbultan, så he braka jyst tå dem sko kör åpp på släpon.. fniss
      men han e jo no ganska söt, tycker he e han som e labradorin å int Ropas faffa :D

      Radera