3 juni 2012

Slut på sommarlovet

Goder afton! Nu ska jag försöka uppdatera er lite om vad som hänt och vad som händer, innan det blir halvtyst här igen. Börjar alltså jobba på Solstrands imorgon, så nu finns det viss risk att jag blir osocial 4-5 veckor framåt. Har ju nämligen ganska långa dagar, och vill ju förstås äta och träna och umgås med Kalle när jag är ledig. Men jag har i alla fall förvarnat er, och lovar att försöka mitt bästa och uppdatera en gång om dagen. Så får vi se hur det går!

Idag har jag haft lite krabbis, faktiskt. Blev en riktigt trevlig afton på Netti igår, tillsammans med Kalle, Mange, Einar och många andra firare. Hade turen att få umgås med Tees under kvällen också, och även om våra diskussioner inte riktigt fick flyta på som vi hade tänkt oss, så var det riktigt roligt. Var sådär passligt ståonkanåon när vi for hem -via Korv Görans förstås- runt halv tre. Men idag var det som sagt värre...
Har i princip legat på soffan hela för- och eftermiddagen. Ätit lite smörgåstårta. Tittat tv och de sista avsnitten av Game of Thrones. Sen klockan fyra kom Tossa och Linn hit, och så for vi till Dress like Marie för lite shopping. Otroligt roligt hade vi det, och kom hem några tjugolappar fattigare. Mina fynd lovar jag att visa imorgon (och om jag inte gör det får ni skälla ut mej)! Sen slängde jag i mig lite mumsig mat, och styrde kosan mot Nykaabi. Blev pickad i armen av min faster (sprutor inför Karibien-resan), och sen trampade jag iväg till stallet. Elli var som vanligt ganska slö idag, men det var så fint väder så jag orkade inte bry mig. Sen bastu och dusch, och så åkte jag tillbaka hit till Årvas.

Vi har som sagt firat examen här hela helgen, och tagit det lugnt mellan varven. Finns väl inte så mycket mer att berätta om det, än att allt gått bra, tårtorna var goda, och Kalle fick bra betyg (och stipendium!). Bilder är påväg, som sagt... Ni får vara lite extra tålmodiga en stund nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar