19 juni 2012

Regnigt

Idag kom jag från jobbet nästan en hel timme tidigare än vanligt, pga det förbaskade regnet. Annars så älskar jag när det regnar. Speciellt när man får sitta inne och mysa under filten i soffan. Men det är ju, som ni kanske kan förstå, inte så trevligt att vara i Vörå och jobba när det regnar... Har plockat i och ur blommorna sex gånger under dagens lopp. Den sista gången jag plockade i ösregnade det så mycket att hela jag blev dyblöt (speciellt mina håliga skor tålde inte så mycket vatten) och alla blommor såg ut som stryk efteråt, där de simmade i pölar i sina lådor. Räknade dagens saldo, spelade lite Tetris, och sen åkte jag mot Kålax. Ingen vits att sitta och imma igen rutorna och vänta på kunder som inte kommer.

Hade ju tänkt mig på en springtur ikväll alltså, men får se hur det blir med den saken. Kalle är nere i källaren och blir friserad, och när han är klar ska vi åka hem till Jutas ett varv. Mami och papi håller ju alltså på med badrumsrenovering, och förstås ska min Super Mario-man fixa vvs där. Är också sjukt sugen på chips och dipp idag, så det kan mycket väl hända att det blir filmmys när vi kommer hem. Har varit duktig och hållit mig chipslös i en månad, men hade egentligen tänkt unna mig först på söndag. Så ifall det blir chips idag, blir det nog banne mej en springrunda också. Och Kalle ska med! Det har jag bestämt.

Annars så tycker jag att denhär bloggen är rätt tråkig just nu. Vet att ni i hemlighet håller med. Såå.. Vad tycker ni jag ska skriva om? Något speciellt ni vill höra, se? Har ni kanske rent utav frågor? Eller orkar ni läsa sånahär tråkiga "och sen gjorde jag det, och så gjorde vi det" hela sommaren!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar