30 juni 2012

Regnig shoppinglördag

Idag steg jag och gubben upp runt halv tio, tryckte i oss lite frukost, hoppade i Idas Peugeot, och åkte iväg till Vasa. Regnigt och trist idag, alltså en riktigt bra dag för att handla. Meningen var ju alltså inte att rea-shoppa, utan att handla present åt Madde & Rico. Och faktiskt så klarade jag mig med bravur... även om det fanns en hel del jag gärna hade provat/köpt, så blev det bara TVÅ plagg. Kalle köpte faktiskt mer än mig idag! Tog lunchpaus på Chili/Lime (åh så mums!), och sen åkte vi iväg ut till Stenhaga en sväng, innan vi styrde kosan hemåt mot Årvas. En kort men effektiv shoppingrunda, om man säger som så. Dagens minus var mina nya ballerinor som jag trodde skulle vara bekväma, men som skavde något fruktansvärt! Nå, får hoppas det blir bättre ju fler gånger jag använder dem. 

 Dagens inköp: en orange träningstopp från H&M och en rosa tubtopp från Jack & Jones. Kan ni tänka er att jag faktiskt inte kom hem med nåt mer!!! (och ja ja, jag erkänner, det är bara för att jag ska och sommarshoppa nästa vecka när jag har fått LÖN)
Dagens jag - after shopping. Har fortfarande inte klippt håret... så det krävs nog ett under för att se snygg ut ikväll! Och ja, pigmentfläckarna börjar visa sig igen.. BLÄ.

Nu ska jag väcka Kalle (som somnade på soffan genast vi kom hem, stackaren blir alltid så utmattad av att handla), och tvinga honom att spela Alfapet. Sen blir det väl att fixa lite ätbart, duscha och fixa sig, och sen nalkas det tydligen lite förfest här innan vi ska iväg klockan sju. Ser framemot kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar