11 juni 2012

Lördagens bilder

Började lördagens klassträff med en liten picnick utanför Juthbacka. Ingen hade med sig något ätbart.. Så egentligen var det bara en ursäkt för att träffas och dricka lite mera!



Klockan 19:00 sökte vi oss in, och så började själva träffen. 80/118 på plats, så inte alltför illa! Var dock synd att vissa fattades, åtminstone jag hade gärna babblat med alla. Satt och pratade, skrattade och hade det bra. Hade nog faktiskt saknat min klass lite.. Och vissa i de andra klasserna också, förstås! Tyvärr hade vi ju inte så stor möjlighet att mingla runt med ALLA.. Men, roligt i alla fall. Vi åt god mat, "svarade" på påståenden, och såg igenom ett bildspel. Skrattade så jag grät!
 Sandra och Sara
 Micki, Robb, Basse och Danni
 07:or!
 Förrätten var en superdupersmarrig laxröra på Malaxlimpa. Jag hade gärna ätit fem till!
 Joha and the boys
 Lisa
 Matilda och jag satt och fnissade åt insider-meddelanden från 2006. Och så posade vi (nästan) i gammaldags anda!
 Minna och jag försökte se anständiga ut mellan lonkeroklunkarna...
Jimbo, Christian och Sandra, och lite av B-klassen
 Fnissade lite
 Christian, Sandra och Sara
 Sara och Joha
 Lisa och Matilda stal kameran en stund...
 Varmrätten blev för min del lax med dillslungad potatis och citron(?)sås. Gött!
 Strike a pose
 .. or not
 Lisa, Tilda och jag
 En Tossa i vimlet!
 Sen hade vi lite paus och gick ut och fotade. Simon och Linda hamnade på bild!
 Och Linn's och mina bilder blev inte helt oväntat ganska misslyckade...
 Sen blev det efterrätt: vaniljglass med jordgubbar!
 Glopin!
Kvällen tog slut runt halv elva, när resten av gänget åkte iväg med buss till Jeppis. Var faktiskt lite lessen i ögat över alla jag inte hunnit prata och skratta med. Hade kanske saknat nån lek eller något så man fått integrera med andra än med de i sin egen klass - men en mycket lyckad tillställning blev det i alla fall! Hoppas nästa 5 år går lika snabbt, så får vi snart träffas igen <3
 Satt på med Cila (dvs Vincent och Anders hämtade) hem till Årvas igen. Passade på att fota dagens klassfest-outfit innan jag böt om
 På gott humör! Så böt jag om, och trampade iväg till Paviljongen, där det var SÖU-Rock på gång. Folket lyste med sin frånvaro och myggorna bet mig som om de hade betalt...
 God lonkero och trevligt sällskap i baren!
 Lite musik i bakgruden, men inga mänskor.. Blev riktigt besviken, faktiskt. Måste erkänna att jag hellre hade varit i Jeppis just då! Men vad kan man..
 I alla fall fick jag umgås med min kära Tees! (och nja, vi var inte heller så bra på att fota oss). For från paviljongen runt ett, och stod ute på parkeringen en stund och funderade. Sen nån gång före två trampade jag vidare till Strandbyn, där alla redan väntade vid Uffe & Camillas. Vi musicerade, skrattade och hade det bra. Jag hade inget dricka, så det blev ingen karatefylla.. Kanske lika bra det.
 Benny... sällan!
 Trevligt sällskap!
Klockan kvart före fem började vi röra oss hemåt. I snigeltakt... Jag var den ända som hade cykel, och alla utom Ida gick 1km/h.. Så först efter halv sex var vi hemma! Såg framemot en smörgås och lite pussar från Kalle och sen go'natt.. Men så blev det verkligen INTE. Här festades det som sagt till klockan halv åtta på morgonen. Och jag var inte glad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar