8 juni 2012

Friday bloody friday

Kan inte riktigt bestämma mig om det är bra eller dåligt att det är fredag idag. De positiva sakerna är att det är fint väder, man kan ha fredagsmys och äta något gott (nej det får jag verkligen inte, har ätit nåt gott i princip varje dag denhär veckan!) och att det är lördag imorgon. Men de negativa sakerna däremot är att jag är skittrött, kommer att gå och lägga mig klockan elva, för att jag måste jobba imorgon. Jepp. Dethär med sommarjobb är inte alltid så mycket att hurra över! Speciellt inte om man jobbar över 60h/vecka...

Angående gårdagen så gick det ungefär till som jag hade gissat. Käkade lite mat. Datanördade. Stack ut på en springrunda (och det gick skiiitbra!). Solade 45 minuter. Duschade. Fixade mat. Kastade i mig maten så snabbt jag kunde. Körde 30km/h överhastighet till Jeppis. Hann just och just på lekledarskolningen till Folkhälsan. Lekte osv mellan fyra och nio. Körde tillbaka till Årvas i solnedgången. Åt kvällsmat och kollade lite Missing. Sov sött hela natten.

Och idag blir det väl ungefär samma stil. Förutom att jag jobbat och inte varit ledig. Och inget spring och ingen solning. Jublade när jag kom hem halv sju och fick värma nypotatis, pikkalakan och korv och kötbullar åt mig. Så mums! Kalle och svärföräldrarna är i Jepo och fixar varmansbanan, men det lockar nog inte att åka dit, även om jag fick inbjudan. Tror jag ska slagga här i fotöljen istället. Mycket skönare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar