28 juni 2012

För bagaren i mig



Ramlade nyligen in på denhär sidan. Det fick verkligen bagaren i mig att hoppa av iver och drömma tillbaka till min tid i Yrkes. Har aldrig varit vad man kan kalla en typisk konditor; är inte speciellt kreativ eller duktig på att dekorera. Men att baka - åh, det är det roligaste jag vet! Hade jag inte haft ett så puttenuttigt litet kök, och så lite extrapengar, så hade jag nog bakat nästan varje dag, eller ja, åtminstone varje vecka. Problemet är väl egentligen att allt detdär som är så roligt att göra, och gott att äta, inte är sådär jätte NYTTIGT. Visst kan man unna sig en kakbit nu som då, men kanske inte varje dag... Det har jag ju provat på, och det vet kanske de flesta hur det gick. Inget att rekommendera!
Men som sagt, baka mera - det hade jag gärna gjort - om någon hade velat äta det jag gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar