13 juni 2012

En solig sommarkväll i juni

Det är dethär jag älskar med sommaren - fint väder hela dagen, och ah, de soliga sommarkvällarna. Så ni kan gissa hur mycket jag hatar det faktum att jag måste jobba i det fina vädret... (för att inte tala om MYGGORNA, som man alltid glömmer!) Blev lite småsur redan från morgonen när jag steg upp, och insåg att det var 17 grader varmt klockan 9. Det for igenom mitt huvud att nej, fyfan, jag kommer att dö av värmeslag i växthuset. Men så farligt var det ju faktiskt inte. Bara lite. Har fått riktigt fula topp-och bh-ränder... Heh. Och hett hade vi det igen. Har kämpat på och sorterat och sålt osv.
Kom ganska nyligen hem, och slängde i mig lite mat. Hade ställt in mig på att baka en rabarberkaka, men tydligen var mjölet nästan slut... Så jag suckade lite och satte mig här i stället. Nu ska jag bara låta maten gå ner lite i magen, så sticker jag på en springrunda. Efter det dusch, och sen kanske Kalle har kommit hem från Jepo, så kan vi fortsätta kolla serien Touch. Bakningen får jag väl flytta till en annan dag.. igen.

1 kommentar: