27 juni 2012

Den blåsiga onsdagen

Åh fy fasen vad jag har frusit idag! Som om det inte hade räckt med att jag vaknade upp med stockad näsa och sjuk hals - nä då måste det vara världens blåsväder idag också. Isande, brutala vindar, regn som piskade mot rutan. Och förstås; inga kunder i sikte. Så jag har underhållit mig så gott jag kunde i 9,5h: vilat lite, spelat Tetris, läst, ätit. Det var väl ungefär det. Stirrade på klockan och undrade hur i hela friden den kan röra sig sådär långsamt... Suck. Nåja, hem kom jag i alla fall, och fick mat i magen, och lade på mig torra, varma kläder.

Kvällens plan var ju alltså att cykla iväg till Pensala för att se Kalles fotismatch. PUF mot Jepo, det är allvarliga grejer! Men konstaterade att efter att ha frusit så fruktansvärt mycket idag, och förkyld och allt som jag är, så måste jag nog tyvärr stå över. Får faktiskt lite skuldkänslor för att jag inte är och hejar på gubben.. Men han klarar sig väl bra ändå.
Följande fråga är vad jag ska hitta på härnäst? Börjar ju småningom bli människa igen... Överväger att krypa ner i soffan och dra täcket tätt runtom mig, och se nån bra film eller så. Funderade också ett tag på att steka plättar tills övriga familjen kommer hem, men det måste jag nog skippa för mitt eget välmåendes skull.. The Sims har också gått igenom mitt huvud idag, så tror nästan att det blir lite datanörding följande två timmar. När man är sjuk får man faktiskt vara lat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar