11 juni 2012

16 - Min jul

I princip i hela mitt liv har min jul sett likadan ut: På julafton tittar vi på Kalle Anka, och så samlas släkten - mostrar med familj samt mommo och moffa - hemma hos oss i Jutas. Käkar god mat, äter efterrätt, och sen kommer tomten runt halv åtta. Delar ut och öppnar paket, och sen blir det jultårtor och glögg med Singstar eller lite tv. På juldagen brukar vi fara till kusin Heidis på kalas, och på annandagen har mommo middag. Hela helgen med samma gäng.


Förra året var första året som jag inte firade jul hemma. Offrade mig och firade med familjen Heikius istället. Det gick precis lika bra det också!


Längtar speciellt mycket till jul och nyår dethär året. För de kommer jag nämligen att fira på följande ställe:
12 dagar på ön Curacao i Karibien.
Vem kan väl få en bättre julklapp än det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar