25 maj 2012

Städa, packa, flytta

Skoldag från nio till halv ett idag. Vi övade, fixade och grejade. Börjar faktiskt känna mig ganska lugn nu, den värsta stressen inför dimissionen är över. Det ända jag oroar mig över är dendär jäkla serveringen... Det är bäddat för katastrof, alltså.
Kom mig hem, och började plocka lite här. Klockan ett fick jag besök av Johanna, som ska hyra min lägenhet i sommar. Blev riktigt glad när hon undrade ifall hon kan hyra redan från juni. Jippii alltså! Det värsta var ju förstås att nu ska grejerna bort härifrån innan nästa helg.. Satte alltså igång med städningen genast efter att hon åkt hem (eller ja, jag åt faktiskt lite potatis och korvsås först). 

Jag har plockat och flyttat och lådat och påsat och städat ur skåp och torkat damm och dammsugit och skurat golvet, dammat mattor och kuddar och... Ja. Jag är i varje fall väldigt trött nu. Men rent som tusan är det! Återstår bara att städa kylskåpet (men det är Kalles uppgift!) och tömma klädskåpet. Och sen antar jag att det är fritt fram att packa i bilen. Så kommer ju förstås den jäkla bakluckan inte att funka, som alltid när jag behöver den... Nå, hinner ju som sagt hit ännu nästa vecka och hämta det sista. Ska flytta hem mina blommor till Jutas också, så de inte vissnar och dör här. 
Tog faktiskt några bilder på dagens donande:

 Pågång...
 Så kan det se ut när man inte dammtorkat på två år!
 .. eller dammsugit på ett år...
 Så tomt det blev!
 Ekar nästan..
 Och flyttlasset blir bara större och större, snart ryms jag inte i rummet längre!
Själv ser jag ut såhär just nu.

Nu sitter jag och undrar vad som hände med det fina vädret. Det var ju så himla härligt där ute när jag kom från skolan, och jag tänkte att jag kunde avnjuta en lonkero på balkongen efter städningen. Men icke, för nu har det tydligen börjat regna? Nå, det spelar inte så stor roll för mig. Ska ändå hoppa i duschen nu, fixa mig, och sen iväg till O'Learys klockan sju. Blir middag med några klasskompisar, och sen ska humorgruppen KAJ från Årvas underhålla oss resten av kvällen. Imorgon gäller det då!

2 kommentarer:

  1. Hahaa, tror du det är nånting kvar av dina blommor då hösten kommer????

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå ja kombär jo no hejm å rider så tå kan ja jo vattn dem..

      Radera