30 maj 2012

Uppe med tuppen

Idag var jag nog, om man jämför med tidigare dagar denhär veckan, uppe med tuppen. Klockan 9:15 ringde alarmet, borstade tänderna, och så hoppade jag i springkläderna och springskorna, och sjuppade iväg. Blev en timmes promenad-jogging. For samma runda som förra sommaren, och jag hade förväntat mig att jag skulle börja långsamt, "från ruta ett" som jag nämnde tidigare. Var riktigt förvånad och nöjd att jag orkade exakt precis lika många (8) och lika långa (200-800m) sträckor som i slutet av förra sommaren. Men återhämtningen... Ja, det var nog inget att hurra över. Sista kilometrarna hade jag så sjuka fötter att jag ett tag funderade på att gå resten. Men jag gav inte upp! Så nu sitter jag istället här med blåsor och värkande fötter... Grejt. This is why I'm not a springare!

Har nyligen duschat, och fixat lite mat åt hushållet; makaroner, gårdagens biffar och brunsås. Nu sitter jag och lyssnar på min kära pojkvän som klinkar på gitarren. På agendan idag är att åka och handla lite, föra ett paket till Posten, och sen ikväll blir det antagligen zumba vid Yytejepo paviljongen. Får se, får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar